וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נקבל תכתיבים, לא נעצור את ההתנחלויות"

השר יעלון התייחס לדרישת ארה"ב כי ישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות וטען כי "ההתנחלויות לא היו מכשול לשלום בשום שלב. עלינו לסייע לארה"ב להבין את המצב"

"לא נקבל תכתיבים מארצות הברית. לא נעצור את הבנייה בהתנחלויות". כך אמר הערב (שבת) השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון. לפני מספר ימים שב ראש הממשלה בנימין נתניהו מפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שבמהלכה דרש הנשיא את הפסקת הבנייה בהתנחלויות. ואילו יעלון טען כי "ההתנחלויות הן לא הגורם לכך שהתהליך המדיני נכשל".

"ההתנחלויות לא היו מכשול לשלום בשום שלב. גם כשישראל פינתה שטחים - הטרור נמשך. גם כשעקרנו יישובים קיבלנו את 'חמאסטן'. לכן אני מציע לחשוב על זה - לא בסיסמאות ולא בתכתיבים", אמר יעלון בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. יעלון הדגיש כי הממשלה לא תאפשר הקמת התנחלויות בלתי חוקיות, אך הבהיר: "לא נעצור את בניית ההתנחלויות במסגרת הריבוי הטבעי. יש פה אנשים שחיים, שמגדלים ילדים. צריך לבנות בתי מגורים - לא זה מנע את השלום".

"הבעיה היא בתוכנו"

יעלון התייחס ליחסי ארה"ב – ישראל, על רקע פגישתם של אובמה ונתניהו, ויוזמת השלום החדשה והשאפתנית של אובמה: "מה שארצות הברית דורשת הוא עדיין לא תכתיב", אמר. "נראה איך הם מתרגמים את האמירות למדיניות. השליח מיטשל יגיע, ואנחנו נדבר איתו. אני מציע לנו ולארצות הברית לא לקבוע לוחות זמנים לתהליך המדיני. שלא יאיימו עלינו".

"מגדות נהר הפוטומק בוושינגטון לא תמיד מבינים באמת את הסיטואציה, ופה תפקידה של ישראל לסייע לבת בריתה בהבנת המצב", אמר יעלון ומתח ביקורת גם על גורמים פנימיים: "השיח הישראלי מציג אותנו כסרבנים - הבעיה היא בתוכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully