וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות באשדוד: "להרחיק מנהלת ביה"ס"

ארגונים פמיניסטיים שלחו מכתב לשר החינוך בו דרשו ממנו "לנקוט אמצעי ההגנה על מנת לשמור על הילדה בת ה-10 מפני המשך התעללות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק, קריינות: אילן שניג)

ארגונים פמיניסטיים פנו בפנייה דחופה לשר החינוך גדעון סער בבקשה שיתערב מיידית במה שהם מכנים "קשר ההשתקה שנוצר בהנהלת בית הספר ובגורמי הרווחה באשדוד כלפי ההתעללות המינית שעברה ילדה בת 10 על ידי 18 תלמידים מבית ספרה". במכתבם, דורשים הארגונים כי שר החינוך יפרט בפניהן מהם אמצעי ההגנה שהוא יבטיח על מנת לשמור על הילדה מפני המשך התעללות והתנכלות, הן מצד התלמידים והן מצד הגורמים שלדבריהם, משתפים פעולה עם המתעללים על ידי השתקה ארוכה של המקרה.

במכתבם כתבו הארגונים כי "בהמשך לידיעות שהתפרסמו בכלי התקשורת, אנו פונות לשר החינוך בבקשה כי תתערב מיידית בעוול החמור שנעשה ביודעין בבית הספר באשדוד, כאשר מנהלת בית הספר הרחיקה ילדה בת 10, קורבן להתעללות מינית של 17 ילדים מבית ספרה ויחד עם גורמי רווחה בעיר עשתה יד אחת כדי להחמיר עוד יותר את הטראומה הנוראה שעברה".

לטענתם, "בידיעות אלה, ההתעללות המינית כלפי הילדה הושתקה במשך כשנה על ידי הנהלת בית הספר כשבסופה, החליטה מנהלת בית הספר להרחיק דווקא את הילדה ולא את המתעללים, תוך האשמת הקורבן ותוך היעדר הבחנה בוטה של אותה מנהלת בין 'מעשים מיניים' לבין התעללות מינית".

עוד מציינים הארגונים כי "נוסף על פשע זה גם החלטת רשויות הרווחה בעיר שהמליצו להרחיק את הילדה ל'מעון מוגן' במקום לדאוג כי הפושעים והאחראים להתעללות יועמדו לדין ויורחקו לאלתר ממשרתם ומלימודיהם".

הארגונים שפנו לשר החינוך הם: איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אחותי, מרכז תמורה, אשה לאשה, אקדמיה ללא הטרדות-באר שבע, שדולת הנשים בישראל, קולך, איתך-מעכי, מרכז מהות, האגודה ללימודים פמיניסטיים, קהילת נשים לומדת, ל.כ.ן, אג'נדה, המרכז המשפטי להגנת זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully