וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מנהל התיכון ביצע מעשים מגונים

עדי שמחוביץ

1.5.2009 / 9:14

ד"ר שמעון שיבר מואשם כי בעת שכיהן כמנהל תיכון בראשל"צ ביצע מעשים מגונים והטריד מינית תלמידה, שתי סייעות ואם של תלמיד

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) לבית משפט השלום בראשון לציון נגד ד"ר שמעון שיבר, בן 64, לשעבר מנהל תיכון "עמית עמל" בעיר. שיבר מואשם בהטרדה מינית ובמעשה מגונה שביצע על פי החשד בתלמידה אחת, בשתי סייעות ובאם של תלמיד.

מכתב האישום, שהגישה עו"ד שרון משעל מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה, כי באחד המקרים, הגיעה אמו של אחד התלמידים למשרדו של שיבר כדי לבקש את עזרתו. לאחר שנכנסה למשרד, נעל שיבר את הדלת. המתלוננת הבהירה לשיבר את מטרת בואה, והם החלו לשוחח על מצבו של בנה ושל משפחתה. המתלוננת שיתפה את הנאשם בקשייה בעקבות הסתבכותו של בנה והעברתו בית ספר.

במהלך השיחה אמר שיבר למתלוננת, כי היא נראית לו עצובה, וכי הוא ראה שבעלה של המתלוננת מבוגר ממנה בשנים רבות ולדעתו היא אינה מסופקת מינית. המתלוננת השיבה, שאין זה נכון, וביקשה להחזיר את השיחה לנושא לשמו הגיעה. בהמשך הוציא הנאשם כדור מסוג "ויאגרה" ממגירת שולחנו, אותו הגדיר "תרופת פלא", והמליץ לה לרכוש כדור מעין זה עבור בעלה כדי לשפר את חיי המין שלה.

עוד עולה, כי בשלב זה ביקש הנאשם מהמתלוננת כי תיתן לו לבצע בה מין אוראלי על השולחן במשרד. בתגובה אמרה האם לשיבר, כי היא מוכרחה ללכת מהמשרד. הנאשם הבטיח למתלוננת, כי יטפל בבקשותיה ובקיום ההבטחה, אך ביקש שטרם לכתה תסור לשולחנו כדי לראות דבר מה. האישה התקרבה אל השולחן, והתיישבה על כסא לצד הנאשם, לבקשתו. שיבר הראה למתלוננת על צג המחשב סרטון פורנוגרפי קצר, שאל מה דעתה עליו ושפשף באמצעות ידו את ירכה, ללא הסכמתה. המתלוננת השיבה, כי זה מגעיל אותה וביקשה ללכת.

ביקש מהתלמידה שלא תספר להוריה

מאישום נוסף עולה, כי במהלך החודשים הראשונים של שנת 2008, נקראה תלמידה בבית הספר אל משרדו של שיבר לצורך בירור. בסיום הבירור, ביקש הנאשם מהקטינה להישאר במשרדו. הנאשם אמר לתלמידה שהוא שמע שהיא מציירת מאוד יפה, ביקש שתבוא להראות לו את הציורים שלה והוסיף כי הוא יכול לטפח את כישרונה. בהמשך נהג שיבר לזמן את הנערה לפגישות אישיות במשרדו בתדירות גבוהה, לעתים פעמיים בשבוע, במשך מספר חודשים.

שיבר ביקש מהתלמידה לא לספר לאיש, לרבות לאמה, על הקשר ביניהם, כדי שתלמידים אחרים לא יקנאו בקשר המיוחד שיש לה עם המנהל. כמו כן, במספר רב של הזדמנויות, במשרדו, שאל הנאשם את הקטינה האם כבר קיימה יחסי מין, האם היא חושבת על כך והאם יש לה נטיות לסביות.

באחד המפגשים, שאל הנאשם את הנערה לפשר המחשבות האובדניות שהיו לה לפני מספר שנים, והיא שיתפה אותו במצוקותיה. בתגובה ביקש ממנה שיבר להתבונן בתמונה אשר תלויה במשרדו באמצעות זכוכית מגדלת אשר נתן לה, ושאל אותה מה יש לה לומר באשר לאיבר המין של האדם המצויר. הנאשם הוסיף, כי האדם רפוי. במהלך חודש יוני 2008, פנתה התלמידה אל יועצת בית הספר, ואמרה לה כי היא לא רוצה להיכנס עוד אל חדרו של הנאשם. זמן קצר לאחר מכן קרא הנאשם למתלוננת, וצעק עליה, כי היא בגדה באמון שהוא נתן בה וכי "ככה לא עושים לחבר". במפגש אחר ביניהם, הראה לה שיבר תמונות של בני משפחתו על צג המחשב, תוך שהוא אוחז בירכה, ללא הסכמתה.

עורך דינו של שיבר, לוליק אסל, אמר לוואלה! חדשות, כי "כתב האישום הוגש זה עתה. מדובר בכמויות חומר חקירה גדולות ולאחר שנלמד את החומר לעומקו נוכל להגיב לגופו של עניין". שיבר ישאר במעצר בית וביום ראשון יתקיים בבית המשפט דיון בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully