וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו החולים שנדבקו בשפעת החזירים

נעמה טלמור

1.5.2009 / 11:24

החולה בן ה-47 שאושפז בביה"ח מאיר שוחרר היום לביתו לאחר שהחלים. מוקדם יותר שוחרר גם תומר וג'ים. הילדה מרעננה לא נדבקה בנגיף

איתי חסיד

(צילום ועריכה: איתי חסיד)

תושב אזור השרון שאושפז לפני מספר ימים בבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שנדבק בשפעת החזירים, החלים לחלוטין. האיש בן ה-47 שוחרר היום (שישי) מבית החולים. מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים מאיר, ד"ר מיכל חוברס, אמרה לוואלה! חדשות כי "החולה שמאושפז אצלנו בריא כבר מספר ימים. הודענו לו כי הוא ישוחרר היום, מצבו מצוין". מוקדם יותר שוחרר מבית החולים לניאדו בנתניה, תומר וג'ים, החולה הראשון שנדבק במחלה.

בנוסף, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי אישה וילדה שעלה לגביהן חשש כי נדבקו בשפעת החזירים, לא נדבקו במחלה. מדובר בילדה בת תשע מרעננה ובקשישה בת 75 מתל מונד. השתיים חזרו ממקסיקו, אולם היום התברר כאמור כי תוצאות הבדיקות שלהן נמצאו שליליות. הילדה בת התשע שהתה במקסיקו במשך חודש ימים, מהם כשלושה שבועות בעיר מקסיקו סיטי והיא חזרה לארץ לפני מספר ימים עם תסמינים של מחלת חום.

בעקבות הסרת החשש, הודיע ועד ההורים בבית הספר "הדקל", בו לומדת הילדה בת התשע, כי ביום ראשון יתחדשו הלימודים. זאת לאחר שאתמול הודיע הוועד כי בשל החשש שהילדה נדבקה בשפעת החזירים כ-320 תלמידי ביה"ס לא יגיעו הבוקר ללימודים. ועד ההורים של בית הספר הודיע כי בכוונתו להשבית את כלל הלימודים בבית הספר "על מנת שלא לקחת סיכון".

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי מספר החולים בשפעת החזירים ברחבי העולם עומד על 331, מ-11 מדינות. כמו כן, מספר האנשים שמתו בוודאות כתוצאה מהמחלה עומד על 10 בלבד - תשעה במקסיקו ואחד בארה"ב.

בתוך כך אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לוואלה! חדשות כי "אנו עושים כל שניתן כדי למנוע את התפשטות המחלה ונפעל לכך שכל הכניסות לישראל יהיו נתונות לפיקוח הדוק".

בתום ביקורו במרפאה שנחנכה בנמל התעופה בן גוריון, קרא ליצמן לכל מי ששב לאחרונה ממקסיקו להישאר בביתו ל"הסגר מרצון". לדבריו, "אני בטוח שכולם יהיו אחראים וינהגו לפי ההנחיות, שכן זה אינטרס כללי שהמחלה לא תתפשט". ליצמן הוסיף כי "הציבור הוא זה שישפוט אותנו על המאמצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully