וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל מעון חוסים הורשע בהתעללות בקטינים

עדי שמחוביץ

30.4.2009 / 11:03

גד הררי, לשעבר מפקד כלא רמלה שזכה בפרס של המועצה לשלום הילד, הורשע בתקיפה ובהתעללות בחוסים חסרי ישע

גד הררי, לשעבר מפקד כלא רמלה וממקימי עמותת ער"ן, שניהל מעון לחוסים לקטינים במרכז הארץ, הורשע היום (חמישי) בשישה מתוך שמונה האישומים נגדו. השופט אורי שוהם הרשיע את הררי בארבע עבירות של התעללות בקטין וחסר ישע על ידי אחראי, וכן בשתי עבירות של תקיפת קטינים שהיו חוסים במעון שהקים.

הררי אמר בבית המשפט כי "אני מרגיש נורא מכמה טעמים. לא הצלחנו להוכיח את הקנונייה שהייתה נגדי. צר לי שלא הבינו את הפעולות בהן נקטתי, החוסים תפקדו אצלי בגלל שנקטתי בעמדה נוקשה - אהבה חמה אך מגבילה. אנשים שחיים בתוך סמים לא אוהבים שמגבילים אותם". הררי הוסיף כי אין בכוונתו למתוח ביקורת על הפרקליטות והמשטרה. "לפעמים יש מצב שצריך לעצור התנהגות מסויימת בכוח והפעלתי את סמכותי".

עורך דינו של הררי נבות תל צור אמר כי הם ילמדו את הכרעת הדין. תל צור הוסיף כי חקירת המשטרה לא הייתה חפה מפגמים אך הוא לא התרשם שמדובר במחדלי חקירה היכולה להביא לזיכוי נאשם.

עו"ד רקפת סגל-מוהר מפרקליטות המדינה אמרה לאחר הכרעת הדין, כי "מדובר בהכרעת דין חשובה ביותר עם מסר ברור של מה מותר ומה אסור בטיפול בחסרי ישע".

המעון שאותו ניהל הררי פורק בעקבות החקירה, והחוסים בו הועברו למוסדות אחרים. הררי, שהיה בעבר מנהל בית הכלא "ניצן" ברמלה בדרגת גונדר-משנה, קיבל בשנה שעברה את פרס ראש הממשלה על תרומתו לחוסים קטינים, נערים שהופנו למעון על ידי בתי משפט ומשרדים ממשלתיים. כשפורסם דבר מעצרו כתב בית המשפט שהררי "היה שם דבר אצל כל הגופים המשקמים, לא רק בגלל עברו כגונדר משנה בשב"ס וכקצין בצה"ל, אלא גם משום שפעילותו עד לתחילת החקירה היתה מבורכת".

  • עוד באותו נושא:
  • גד הררי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully