וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תימנעו הידבקות בשפעת החזירים

נעמה טלמור

30.4.2009 / 9:25

משרד הבריאות הוציא הנחיות היגיינה בסיסיות למניעת הידבקות בנגיף שפעת החזירים. זאת לאור העובדה שאין למחלה טיפול מונע

בעקבות הידבקותם של שני ישראלים בנגיף שפעת החזירים, הוציא משרד הבריאות מספר הנחיות בסיסיות למניעת התפשטותו של הנגיף.

1. לשטוף ידיים עם סבון ומים לעיתים קרובות: לפני האוכל, לפני הטיפול במזון, לאחר היציאה מהשירותים, לאחר שיעול ועיטוש. במשרד הבריאות מסבירים כי השטיפה מקטינה את הסיכוי להעברתו של הנגיף מאדם לאדם.

2. יש לחסום את הפה והאף בעת שיעול ועיטוש, אך לא בעזרת הידיים אלא באמצעות המרפק. כמו כן, יש להשתמש בטישיו וזרוק אותו לאשפה מיד לאחר השימוש.

3. במידה שלא חשים בטוב, יש להישאר בבית. במקרה כזה, אין לשלוח ילדים לבית הספר ואין ללכת לעבודה. אם חייבים לצאת מהבית, אין להשתמש בתחבורה ציבורית.

4. יש להימנע ממגע הדוק עם חולים, להקפיד להימנע עם בני בית חולים, לשטוף היטב בסבון כלי אוכל משותפים, ואף לבודד את האדם החולה בחדר נפרד בבית.

5. אין לגעת באף, בפה ובעיניים של אדם שחלה, שכן כך עוברים הנגיפים מאדם לאדם.

לדברי מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר איתמר גרוטו, הצורך בנקיטת פעולות בסיסיות למניעת ההידבקות במחלה ובשמירה על כללי היגיינה בסיסיים נובע מכך שאין טיפול מונע או חיסון למחלה. מעל לכל, במשרד הבריאות חוזרים ומדגישים כי במקרה שחשים לא טוב יש להימנע מהימצאות במקומות בהם יש אנשים נוספים.

אין סיבה לסגור בתי ספר

ממשרד הבריאות נמסר בנוסף יש בידם את רשימות הנוסעים שהיו על הטיסות שבהן הגיעו שני החולים שלקו במחלה ממקסיקו. יחד עם זאת, במשרד הבריאות הדגישו שאין שום כוונה לערוך בדיקה יזומה של אנשים אלה. לדברי ד"ר גרוטו, די בכך שהאנשים המופיעים ברשימות אלו יפנו לבית החולים אם וכאשר יגלו את תסמיני המחלה. גורמים במשרד הבריאות הוסיפו כי אין שום סיבה בשלב זה לסגור בתי ספר כל עוד לא התגלה חולה בקרב התלמידים.

ד"ר גרוטו הוסיף ואמר כי "במשך חמש השנים האחרונות התכוננו למצב כזה". לדבריו, ישנה החלטת הממשלה משנת 2005 המורה להעביר את הטיפול למשרד הביטחון מרגע שהועלתה הכוננות לדרגה 5 ובהתאם לשיקול דעתו של השר הביטחון. במשרד הבריאות הסבירו כי הסיבה לכך נתונה בעובדה ש"למי שיש את היכולת לקבל החלטות רב-משרדיות, כמו בענייני תחבורה ציבורית וכו', זה רק משרד הביטחון", וליתר דיוק רשות החירום הלאומית (רח"ל) שבאחריות עוזר השר לאמצעים מיוחדים.

משרד הבריאות פתח היום "קו פתוח" למתן תשובות לציבור בנושאים הקשורים לשפעת החזירים. הקו יפעל בין השעות שבע בבוקר ועד לשבע בערב. מספר הטלפון הוא 03-6951541, או 3090* מקווי בזק בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully