וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ועידת העבודה תדיח את המזכ"ל כבל?

26.4.2009 / 20:15

המוסד לבירור עתירות במפלגה ביטל את החלטת הלשכה לכנס את הוועידה לצורך הדחת כבל. בנוסף, בוטל מינויו של ויצמן שירי למנכ”ל

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

המוסד לבירור עתירות במפלגת העבודה ביטל הערב (ראשון) את מינויו של ויצמן שירי לתפקיד המזכ"ל הזמני של המפלגה. לדברי יו"ר המוסד, עו"ד גד קרני, "בשלב זה אין ליצור תפקיד יש מאין". בנוסף, נקבע כי אין לכנס את ועידת המפלגה כדי להדיח את המזכ"ל, ח"כ איתן כבל.

קודם לכן אישרה לשכת מפלגת העבודה את ההצעה לכנס את הוועידה בתוך שבועיים כדי לבטל את משרת המזכ"ל בה מכהן איתן כבל ולמנות במקומו את ויצמן שירי כמנכ"ל זמני.
חברי הכנסת שהתנגדו לכניסה לממשלה טענו בדיון בלשכה ל"ביריונות פוליטית" מצד יו"ר המפלגה אהוד ברק שלטענתם מנע מהם להתבטא ולהעלות הצעות משלהם.

המוסד לבירור עתירות הבהיר, כי אין לכנס את ועידת המפלגה לכל מטרה מלבד בחירת מוסדות חדשים, וכי לכן הוועידה שנקבעה הערב להתקיים ב-10 במאי לא תתקיים.

במהלך הדיון נשא דברים מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, ואמר כי "אני מבקש לדחות את ההצעה ולא להביא אותה לסדר היום של הוועידה. בכל מקרה אני לא איאחז בתפקיד המזכ"ל כבקרנות המזבח".

גם יו"ר המפלגה, אהוד ברק שמינה את שירי לתפקיד נשא דברים בישיבה ואמר כי "הדיון הזה קשה גם לי, אנחנו יכולים להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי בהנהגת המדינה אם נדע לעבוד בתוכנו, גם אם יש בינינו חילוקי דעות". הוא הוסיף כי "חייבים לקבל את הכרעות המוסד העליון – הוא הוועידה. תפקיד המנכ"ל הוא זמני וקצוב בזמן". ברק הבהיר כי "לא היה תקדים במפלגת העבודה שבו המזכ"ל אינו ממלא אחר החלטות מוסדות המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully