וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקם ועדה לבחינת נושא השיטור העירוני

איילה חננאל

19.4.2009 / 18:20

אהרונוביץ' החליט להקים צוות בדיקה ומאותת לשטייניץ: "דיון ללא מסד נתונים יסודי עם כל הגורמים הרלבנטיים, אינו רציני ועלול להזיק"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הורה היום (ראשון) על הקמת צוות מיוחד שיבחן את נושא השיטור העירוני. כמו כן, פנה אהרונוביץ לממשלה וביקש להוריד את הנושא מסדר היום של ישיבת הממשלה מחר. המהלך של אהרונוביץ נועד ככל הנראה להבהיר לשר האוצר יובל שטייניץ, ממקדמי התוכנית, שכל מהלך בנושא חייב להתבצע בשיתוף משטרת ישראל.

אהרונוביץ' טען בפנייתו כי נושא המשטרה הוא "סבוך, מורכב ומחייב בחינה מעמיקה". לדבריו, "דיון ללא מסד נתונים יסודי והכנה לא ראויה של תוכנית מערך השיטור העירוני על כל היבטיו ,יחד עם כל הגורמים הרלבנטיים, אינו רציני ואף עלול להזיק לתהליך". הוא הוסיף כי "בימים אלו מוקם צוות מקצועי בשיתוף משטרת ישראל וגורמים נוספים. הצוות יגיש לשר את מסקנותיו בצורה מתואמת ומסודרת על מנת להביא להחלטת ממשלה". אהרונוביץ' טען כי הוא "רואה חשיבות רבה בהקמת כוח שיטור עירוני מקצועי ומיומן לתחושת הביטחון האישי של האזרחים, חיזוק המשטרה בשטח והפניית משאבים למאבק בפשיעה".

ההחלטה על הקמת גוף שיטור עירוני התקבלה על ידי הממשלה כבר בשנת 2005, וקבעה כי בישראל יקום גוף שיטור עירוני אשר יהיה כפוף לרשות המקומית ולראשי הערים. במסגרת אותה החלטה, נבדקה האפשרות שפקחי העיריות יקבלו סמכויות אכיפה זהות לשוטרים, כולל נשיאת נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully