וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים נכנסו לכפר הפלסטיני באישור צה"ל

יהושע בריינר וניר יהב

8.4.2009 / 12:33

מתנחלים מבת עין נכנסו הבוקר לשטחים החקלאיים של הכפר חירבת סאפא והובילו לעימותים אלימים עם תושבי הכפר, במהלכם נפצעו 17 פלסטינים. גורם ביטחוני: "ציפינו לאלימות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המתנחלים מבת עין שהתעמתו הבוקר (רביעי) עם פלסטינים, נכנסו לשטחים החקלאים של הכפר חירבת סאפא באישור של צה"ל, כך אישר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. לדבריו, "זה היה רק עניין של זמן עד שפרשת בת עין תתפוצץ". לדבריו, "ציפינו שיהיו גרורות לפיגוע שנערך בהתנחלות לפני שבוע". בתוך כך, ראש המנהל האזרחי תת אלוף יואב (פולי) מרדכי פנה לראשי הכפרים הפלסטינים ולראשי ההתנחלויות וביקש מהם להרגיע את הרוחות.

הבוקר נפצעו 17 פלסטינים בעימותים עם חיילי צה"ל ועם מתנחלים מבת עין. העימותים החלו לאחר שמספר מתנחלים תושבי בת עין נכנסו לשטח חקלאי סמוך לכפר חירבת סאפא והחלו להתעמת עם תושבי הכפר.מקורות פלסטינים דיווחו כי 17 פלסטינים נפצעו כתוצאה מהעימותים, שבעה מהם במצב בינוני והשאר במצב קל. בנוסף לכך, מדווחים פלסטינים כי עשרות מתנחלים נכנסו הלילה לאזור ארטאס מדרום לעיר בית לחם והחלו לתקוף פלסטינים. עוד טוענים הפלסטינים כי מתנחלים פוגעים בשעה זו בבתים ובמכוניות ואף יורים באוויר.

בצה"ל אישרו כי החיילים ירו לעבר הפלסטינים והוסיפו כי הם פתחו באש לאחר שחששו לחייהם בעקבות יידוי האבנים של הפלסטינים. מצה"ל נמסר כי החיילים פתחו באש לעבר פלג גוף תחתון ולאחר מכן גם ירו גז מדמיע לעבר הפלסטינים.

לפני כשבוע נרצח שלמה נתיב, בן 13, וילד בן שבע נפצע באורח בינוני לאחר שמחבל חמוש בגרזן נכנס ליישוב בת עין שבגוש עציון והחל לתקוף את העוברים והשבים. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום מצאו את נתיב כשהוא פצוע אנוש, אך הניסיונות לבצע בו פעולות החייאה לא צלחו והוא מת מפצעיו בזירת הפיגוע.

במערכת הביטחון תגברו בימים האחרונים את כוחותיהם באזור בעקבות חשש מפעולות מצד פעילי ימין קיצוני. עם זאת, גורמי ביטחון הבהירו כי אין בידיהם מידע מוצק, וההיערכות המיוחדת נובעת מאלימות קודמת של פעילי ימין כלפי פלסטינים. ההתנחלות בת עין נחשבת למעוז של הימין הקיצוני, ובעבר נעצרו גם חלק מתושביה בחשד כי ניסו לפגוע בפלסטינים.

פרסום ראשון: 09:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully