וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קיבל ארכה להרכבת הממשלה

20.3.2009 / 11:33

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם נשיא המדינה וקיבל ממנו 14 ימים נוספים לשם מלאכת הרכבת הממשלה. "העם רוצה וצריך אחדות". פרס: "אני שותף לדעתך"

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הבוקר (שישי) עם נשיא המדינה שמעון פרס וביקש ממנו ארכה של 14 יום לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה. פרס נענה בחיוב לבקשה ואמר לנתניהו: "אני מעריך את מאמציך להקמת ממשלה רחבה, יש בכך היגיון ובאשר למצב המדינה, אני שותף מלא לדעתך".

"יכולתי להציג ממשלה עד יום ראשון בפניך ובפני עם ישראל", אמר נתניהו לפרס, "אך בחרתי לבקש ממך את הארכה על מנת לעשות כל מאמץ להביא לממשלת אחדות לאומית כפי שהבטחתי לאזרחי ישראל בבחירות".

נתניהו התייחס בשיחתו עם פרס לפגישותיו עם ראשי המשק בשבוע האחרון: "דעתי בנושא האחדות הלאומית התחזקה בימים האחרונים עם המטכ"ל, עם ראשי המשק שהובילו למסקנה שמדובר בצורך השעה ושזה לא רק מה שהעם רוצה - זה מה שהעם צריך. אני מקווה שכל המנהיגים ישקלו שוב את ההצעה לכונן ממשלה רחבה ויניחו בצד כל שיקול אישי ומפלגתי".

נתניהו נימק את בקשתו בכך שהוא מעוניין למצות את האפשרות לצרף את מפלגת העבודה לממשלה, שעל כך תחליט ועידת המפלגה רק ביום שלישי. גורמים בליכוד אמרו אמש כי הניסיון לצרף את מפלגת העבודה לא יעכב את חתימת ההסכמים הקואליציוניים עם יתר השותפות.

נתניהו נפגש עם בכירי העבודה

בתוך כך, שוחח היום יו"ר ש"ס אלי ישי בטלפון עם מזכ"ל העבודה איתן כבל. ישי אמר לכבל כי על מפלגת העבודה להצטרף לממשלה לטובת ההתמודדות עם האתגרים הצפויים.

נתניהו נפגש אתמול עם בכירי מפלגת העבודה בניסיון לשכנע אותם לתמוך בהצטרפות מפלגתם לקואליציה. הוא נפגש עם ח"כ אבישי ברוורמן שאמר לוואלה! חדשות כי הוא הסכים להיפגש עם נתניהו אך הוא אינו מתכוון לתמוך בהצטרפות העבודה לממשלתו. מוקדם יותר נפגש נתניהו עם כבל. בצאתם מהפגישה, אמר נתניהו: "השקפתי היא שטובת המדינה מחייבת היום שילוב של מיטב הכוחות. השילוב של מפלגת העבודה בממשלת אחדות הוא נכון וחיוני".

כבל מצידו אמר כי "למרות השיחה המרתקת, אמרתי לנתניהו שלא השתכנעתי מדבריו והבהרתי שמפלגת העבודה צריכה ללכת לאופוזיציה בדיוק כמו שהוא עצמו עשה בשעתו. הרי זו הדרך שהובילה אותו לראשות הממשלה". חברי הכנסת מהעבודה המתנגדים לכניסה לממשלה נפגשו הערב. בין המשתתפים בישיבה: יו"ר הסיעה איתן כבל, שרת החינוך יולי תמיר, חברי הכנסת שלי יחימוביץ, אופיר פינס, דניאל בן סימון ועמיר פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully