וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 54% מהפלסטינים תומכים בפיגועים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2009 / 16:54

44% מהישראלים מאמינים שהאלימות עזרה לפלסטינים להשיג מטרות מדיניות. הסקר חושף פסימיות בנוגע להסדר קבע ומדינה פלסטינית

הן הישראלים והן הפלסטינים פסימיים לגבי המשך תהליך השלום. כך עולה מסקר חדש של "מכון הרי ס. טרומן לקידום השלום" באוניברסיטה העברית בירושלים ו"המרכז הפלסטיני למדיניות ולחקר דעת קהל ברמאללה". עוד עולה מהסקר כי 54% מן הפלסטינים תומכים בפיגועים נגד אזרחים בתוך ישראל ואילו 42% מתנגדים לכך.

ומנגד, 44% מהישראלים מאמינים שהאלימות עזרה לפלסטינים להשיג מטרות מדיניות שלא היו משיגים בדרכים אחרות ו-52% אינם חושבים כך.

בנוסף, שני שלישים מן הישראלים סבורים כי ישראל הפסיקה את מבצע "עופרת יצוקה" בעזה מוקדם מדי, 15% סבורים שהפסיקה אותו מאוחר מדי ואילו 16% חושבים שהמבצע הופסק בזמן.
על פי הסקר, 48% מהישראלים תומכים בחידוש הסכם הרגיעה עם חמאס ברצועה, ו-47% מתנגדים לכך. זאת, לעומת 55% שתמכו ו-39% שהתנגדו בספטמבר 2008.

הסקר, שתוכנן ונוהל בידי ד"ר יעקב שמיר ממכון טרומן וד"ר חליל שקאקי, ראש המכון ברמאללה, מעלה עוד כי הן הישראלים והן הפלסטינים מתנגדים לחידוש השיחות על הסדר הקבע לפני מילוי התנאים של מפת הדרכים אחוז דומה מקרב הישראלים מתנגד להמשך המגעים. בקרב הפלסטינים, 38% תומכים בחידוש השיחות על הסדר הקבע עם ישראל לעומת 58% שמתנגדים.

בנוסף, שני הצדדים פסימיים לגבי הסיכויים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל בעתיד הקרוב ולגבי יכולתה של ממשלת נתניהו להגיע להסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully