וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "תומך בהקמת מדינה פלסטינית"

פנחס וולף

26.2.2009 / 22:24

יו”ר ישראל ביתנו טען כי מפלגתו מגוונת ואינה משתייכת לימין הקיצוני. בראיון לעיתון יהודי בארצות הברית אמר ליברמן כי ”אני רוצה שמדינת ישראל תישאר יהודית ואין בזה שום דבר קיצוני”

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תומך בהקמת מדינה פלסטינית והוא מצפה לעבוד עם נשיא ארצות הברית החדש ברק אובמה. כך מתברר ממאמר שפרסם ליברמן בשבועון יהודי בארצות הברית. במאמר ליברמן טוען עוד כי ישראל ביתנו היא מפלגה מגוונת ולא קיצונית.

"מטיחים לעברי כי אני 'ימין קיצוני' או 'לאומן קיצוני'", כתב ליברמן במאמר, "אבל אני רוצה שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, ואין שום דבר קיצוני ברעיונות הללו. אני גם תומך בהקמתה של מדינה פלסטינית". עם זאת, ליברמן לא נכנס לפרטים באשר להקמתה של המדינה הפלסטינית.

"אני מוקיר את התרומה של המיעוטים לפריחתה של ישראל", המשיך יו"ר ישראל ביתנו, "אנחנו לא מבקשים מהערבים הישראלים לחלוק בחלום הציוני. אנחנו מבקשים מהם לקבל את ישראל כמדינה יהודית, המדינה היהודית היחידה בעולם". לטענתו, לקריאה של ישראל ביתנו להתנות אזרחות בנאמנות יש מקבילות במדינות במערב כמו בריטניה וקנדה.

ליברמן גם התייחס ליחסי ישראל וארצות הברית. "כשאשב בממשלה הבאה אני מצפה לעבוד עם הנשיא אובמה", כתב, "אני יודע שיחסי ארצות הברית וישראל חזקים כתמיד, ושהערכים והאינטרסים המשותפים שלנו הופכים את החברות הזו לבלתי מעורערת".

לדבריו, "אני עומד בראש הסיעה המגוונת ביותר בכנסת. ארבעה מתוך 10 המושבים הראשונים שלנו בכנסת מאוישים בידי נשים. בשלושה מתוך עשרת המקומות הראשונים ניתן למצוא אנשים בעלי מוגבלויות. חמאד עמר הוא עמוד תווך בקהילה הדרוזית, אנסטסיה מיכאלי היא המתגיירת הראשונה שנכנסה לכנסת ודוד רותם הוא ציוני דתי שרואה בישראל ביתנו תומכת של היהודים הדתיים".

מישראל ביתנו נמסר הערב בתגובה כי "הדברים המובאים במאמר הוצגו בעבר ויכולים לבוא לידי ביטוי רק במסגרת התוכנית לחילופי שטחים ולאחר חיסול הטרור ופירוק ארגוני הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully