וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: ח"כ ערביה ראשונה במפלגה ערבית

ניר יהב

11.2.2009 / 11:34

חנין זועבי, שתהיה הערביה הראשונה שתכהן במפלגה ערבית, לוואלה! חדשות: "אני מייצגת את שאיפות הנשים הערביות"

במפלגת בל"ד נשמו לרווחה עם היוודע תוצאות האמת בבחירות לכנסת. הסקרים הפסימיים שהתפרסמו בעת האחרונה הגבירו את החשש שהמפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה, אולם בסופו של דבר התברר כי היא השיגה שלושה מנדטים ושמרה על כוחה האלקטורלי. השמחה בבל"ד כפולה: במקום השלישי ברשימה מוצבת חנין זועבי ולראשונה בתולדות הכנסת תכהן בה אישה ערביה במסגרת מפלגה ערבית.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה זועבי כי היא מתרגשת מאד לקראת תפקידה החדש. "הבחירה בי מציבה אותי במרכז האחריות ומטילה עליי אחריות אדירה", ציינה. "אני מייצגת קודם כל את המצע של המפלגה ואת ערכיה, וגם את השאיפות של הנשים הערביות, גם אלה שלא הצביעו לבל"ד. חשוב שהנשים הערביות יראו אישה במרכז העשייה הפוליטית ובמרכז קבלת ההחלטות בישראל".

זועבי, חברת הלשכה הפוליטית של בל"ד ואחת ממקורבותיו של יו"ר בל"ד לשעבר עזמי בשארה, התמודדה גם בעבר על המקום השלישי ברשימה לכנסת אך נכשלה. עד לא מזמן היא ניהלה את מרכז התקשורת לחברה הערבית בישראל - "אעלאם" - העוסק בהעלאת מודעות לנושאים ערבים בתקשורת הישראלית. זועבי היא רווקה בת 39 מנצרת. דוד אחד שלה כיהן כשופט בבית המשפט העליון ודוד אחר היה סגן שר הבריאות.

זועבי ציינה כי למרות האווירה הקשה וההסתה נגד בל"ד, היא לא רק הצליחה לשמור על כוחה "אלא אף הגדילה את כוחה בעשרת אלפים קולות". לדבריה, "ההישג של בל"ד מהווה הוכחה לכך שמדובר בזרם שנחרט עמוק בחברה הפלסטינית בישראל, זרם שגם אם לא מוביל מבחינת קולות, הוא מוביל מבחינת הכוח הפוליטי. אם קיבלנו כזו כמות קולות באווירה כה עוינת, לבטח היינו מקבלים כמות גדולה יותר באווירה נוחה יותר".

"אני מברכת על העלייה של המפלגות הערביות", פרגנה זועבי לשאר המפלגות הערביות. "אני מברכת את העם שלי שדחה על הסף את ההצבעה למפלגות ציוניות חוץ מקומץ אינטרסנטים. אני מאד מודאגת מהתוצאות הכלליות של עלייה ניכרת בכוחו של הימין ובמיוחד של ליברמן. כאשר הממסד הישראלי היה מפלה ומדכא כלפי האזרח הפלסטיני, הוא היה מנסה להשתמש בטרמינולוגיה של דמוקרטיה. לליברמן אין אפילו יומרה להשתמש בטרמינולוגיה כזו. השיח הגזעני הפך ללגיטימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully