וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושי בחירות: ממתקים, פתקים ומזכיר שסרח

נתיב נחמני ועדי שמחוביץ

10.2.2009 / 17:11

מזכיר קלפי חשוד שניסה להצביע פעמיים, בנהריה חילקו אנשי ישראל ביתנו ממתקים לבוחרים ובקלנסוואה פסלו מצביעים

משטרת ירושלים נאלצה להתמודד היום (שלישי) עם מספר מקרים של חשד לשיבוש הליכי בחירות, ביניהם אף חשדות כלפי משקיפים בוועדות קלפי. ברחוב גולומב בעיר עוכב לחקירה מזכיר הקלפי. על פי החשד, האיש ניסה להצביע פעמיים, לאחר שהחליף את מזכירת הקלפי הקבועה שיצאה להפסקת צהרים. מחקירת המשטרה עולה כי החשוד מזוהה עם מפלגת ש"ס, אך הוא טוען שאינו קשור לאף אחת מהמפלגות. עד כה התקבלו 80 תלונות על אי-סדרים.

פעיל מפלגת העבודה עוכב לחקירה בעקבות קטטה שפרצה בכניסה לירושלים בין פעילים ממפלגת העבודה לפעילי מפלגת קדימה. צעיר חרדי עוכב לחקירה לאחר שעל פי החשד הפך את כוורת הפתקים מאחורי הפרגוד בו הצביע, וניסה להעלים את כל הפתקים עם האות ג' (יהדות התורה). בשכונת פסגת זאב עוכבה לחקירה אישה שנתפסה כשהיא נכנסת לקלפי עם מספר רב של פתקים מזויפים של מפלגת ישראל ביתנו.

ישראל ביתנו "זכתה" גם למכתב מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, לאחר תלונה שהוגשה נגדה על ידי מפלגת העבודה. לפי התלונה, פעילי המפלגה הגישו ממתקים לבוחרים בנהריה וגם חילקו עלוני תעמולה בתוך קלפיות בעיר. ריבלין קרא למפלגה להפסיק את הפעולות האמורות, אם הן אכן נכונות. ובינתיים בקלנסוואה, נציג ישראל ביתנו פסל 26 אנשים שניסו להצביע בתעודות זהות שאינן שייכות להם.

מפלגת העבודה הגישה תלונה נוספת לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול קלפי מספר 43 במעלות דפנה שבירושלים. קלפי שמיועדת לבעלי נכות שבה ניתן להצביע במעטפות כפולות. לטענת מפלגת העבודה "הגיעו חרדים רבים שלא מתגוררים בירושלים ולכן אינם יכולים להצביע בעיר. תוך שיתוף פעולה של חלק מוועדת הקלפי הם עשו שימוש ציני וניצלו את היכולת להצביע על אף שאינם נכים. מאות רבות הצביעו בניגוד להוראות החוק. אין סיכוי שתוצאות הבחירות בקלפי יענו על דרישת החוק והדין. לפיכך אנו מבקשים את פסילתה לאלתר".

פתקים פסולים במספר קלפיות

ועדת הבחירות המרכזית גם ביקשה להפנות את תשומת לב הציבור כי במספר קלפיות התגלו פתקים פסולים המודפסים משני צדיהם של שתי הרשימות - מרצ וישראל ביתנו. פתקים אלה פסולים ואין להשתמש בהם. כמו כן, התבקשו האזרחים ליידע את מזכירי הקלפי על קיומם של פתקים כאלה.

בבית שמש עוכב לחקירה יו"ר קלפי בחשד לשיבוש הליכי בחירות. האיש חשוד שנתן פתק הצבעה לאישה מבוגרת שהגיעה לקלפי, במטרה שתצביע באמצעותו.

ואילו נציגי ישראל חזקה התלוננו בצהרים בפני ועדת הבחירות בעכו על כך שבקלפיות בירכא לא נמצאו פתקים של מפלגתם. במפלגה מעריכים כי הפתקים הועלמו מהקלפיות על ידי משפחת פשע מקומית, שכן ישראל חזקה שמה לה למטרה להילחם בפשע בישראל. מפלגת צבר פנתה בתלונה דומה לוועדת הבחירות המרכזית וטענה שפתקיה לא הוכנסו לקלפי בשכונת נורדיה בחיפה.

בקרית אתא נעצרו מספר פעילי ליכוד, לאחר שפתקים רבים של קדימה נתפסו ברשותם. לפי החשד, הם העלימו את הפתקים מארבע קלפיות. מפלגת קדימה הגישה תלונה רשמית לוועדת הבחירות המרכזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully