וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הורה להעביר 175 מיליון שקל לעזה

פנחס וולף

5.2.2009 / 19:15

למרות התנגדותם של ברק ולבני, החליט רה"מ להעביר עשרות מיליוני שקלים לבנקים ברצועת עזה. אלי ישי: "זו הזרקת דלק לגלגלי הטרור"

ראש הממשלה אהוד אולמרט הורה הערב (חמישי) להעביר לבנקים בעזה 175 מיליון שקלים. אולמרט נעתר לבקשת הממשל האמריקאי וללחצים כבדים שהופעלו עליו בחודשים האחרונים מצד הקהילה הבינלאומית בעניין זה.

החלטתו של אולמרט התקבלה למרות ההתנגדות מצד שני חברי המטבחון המצומצם - שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק. מדובר בכספי מסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. לטענת הפלסטינים, הכסף מיועד לתשלום משכורות לאנשי הרשות ויועבר לפתח.

מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי "העברה טכנית של שטרות כסף לעזה נעשית כל חודש. בשום צורה ודרך לא מדובר בהעברת כסף לחמאס. מדובר בכספים השייכים לרשות הפלסטינית ולא בכספים השייכים למדינת ישראל. צר לנו שנושא ענייני הופך לוויכוח פוליטי. לא ניתן, מצד אחד, לרומם את הצורך לסייע לגורמים הפרגמטים המתונים ברשות, ומצד השני, בשל אופורטוניזם צר, לצאת נגד הליך טכני שיש בו כדי לחזקם".

בתגובה, אמר יו"ר ש"ס אלי ישי כי "משמעות החלטת ראש הממשלה היא הזרקת דלק ישירה לגלגלי הטרור. זו החלטה אומללה. הפסקת האש וירטואלית, גלעד שליט בשביו ואנחנו מספקים חמצן לרצועה. בנסיבות שכאלה, נכון לנתק את החמצן לטרוריסטים הללו. כל ויתור שכזה מציג את מדינת ישראל כנלחצת והדבר פוגע בכושר המיקוח שלנו".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה הערב לראש הממשלה אהוד אולמרט וליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לעצור את העברת הכספים לעזה. לטענתם, "עזה היא יישות עוינת והעברת הכספים היא עבירה על חוק איסור מימון טרור". הפורום הודיע כי אם בקשתם לא תענה הם יעתרו עוד הלילה לבג"ץ.

רק לפני עשרה ימים הכריז הנציב האירופי לפיתוח וסיוע הומניטרי, לואי מישל, על הענקת סיוע הומניטרי נוסף בסך 58 מיליון יורו לטובת אוכלוסיות פלסטיניות ב-2009. הנציבות האירופית משיקה את התכנית העולמית לשנת 2009, ומקצה 58 מיליון יורו לסיוע לאוכלוסיות הפלסטיניות. מתוך הסכום הזה, כ-32 מיליון יורו מיועדים למתן מענה למצב ההומניטרי בעזה, 20 מיליון יורו יועברו לסיוע לגדה המערבית ו-6 מיליון היורו הנותרים מיועדים לפליטים פלסטינים בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully