וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא מאמין בהידברות

רמי שני

5.2.2009 / 4:00

שבועות ספורים לאחר תום הלחימה בעזה, נפגשו תלמידים מנהגב עם תלמידים ערבים. "באנו להראות שלא הכל שחור כמו שהפוליטיקאים מציגים"

"אנחנו באנו למטרה אחת: לעשות שלום בין העם היהודי והעם הערבי. אני מאמינה בדיבור. אנחנו מדברים עם היהודים והיהודים מדברים איתנו. אולי כך נשכנע אתכם שאפשר לחיות בשלום בין שני העמים". כך אמרה היום (רביעי) מראם פארס, בת 14 מהכפר הערבי סג'ור בגליל, לקבוצת תלמידים בגילה, מבית הספר האזורי בשער הנגב. מעיין בר און, בת גילה מקיבוץ ניר עם, הביעה עמדה דומה: "אני חושבת שתמיד אפשר לחיות בשלום כי בסופו של דבר כולנו בני אדם".

פארס ובר און נפגשו במסגרת פעילות משותפת שארגנה עמותת 'בני אברהם', המשותפת לשלוש הדתות: נצרות, איסלם ויהדות, הפועלת בישראל: "באנו להראות, שלא הכל שחור כמו שהפוליטיקאים מציגים" הסביר אחד מבכירי התנועה, חליל אל באז, איש דת מהישוב הבדואי תל שבע שבנגב, "אנחנו רוצים להראות שיש פן אחר. אנחנו יודעים, שלשלוש הדתות יש אל אחד. אצלו אין סתירה בין הדתות. רק אנחנו בני האדם, עשינו את הסתירה הזאת".

תמיכה בשלום

פגישת התלמידים מבית הספר הנוצרי עם חבריהם משער הנגב, התקיימה ימים ספורים אחרי הפסקת הלחימה בעזה ויממה אחרי התפוצצות רקטת גראד באשקלון. מארגני הפעילות המשותפת בטוחים שהילדים יכולים ליצור את התשתית לחיים אחרים, חיים בדו קיום: "אנחנו באים לעשות שלום" אמר אל באז, "אנחנו באים עם קבוצות ילדים נוצרים ומוסלמים, לחזק את הילדים כאן, בספיר. המלחמה הזאת שהיתה, פגעה בעיקר בילדים, הותירה טראומה קשה. אבל צריך לדעת, שאלו המנהיגים של העתיד".

חברו לעמותה, ג'ריס מנצור, המנהל את בית הספר הלטיני בכפר ראמי, חיזק אף הוא את הגישה הזאת: "באתי היום עם קבוצת ילדים להביע תמיכה בתהליך השלום. להגיד שאנחנו נגד מלחמה. בשעה הזאת שאנחנו כאן, מבקרת משלחת של בית ספר הנוצרי הקתולי מעזה קבוצת תלמידים בבית ספר ואנחנו רוצים להגיד לילדים כאן ושם, שתהליך השלום הוא טוב לכולם. כולם יודעים שבמלחמה כל הצדדים מפסידים. אנחנו רוצים להראות לתלמידים, שבעתיד הם יהיו המנהיגים של האזור, את האמונה. להראות להם דרך לשלום אמיתי. הפוליטיקאים נכשלו. הילדים יצליחו".

שתי התלמידות שנטלו חלק בפעילות, עדיין מבלי להתבונן אחת בעיני השניה, אמרו כמעט את אותן המילים והביעו את אותן הכוונות: "אנחנו באנו כי אנחנו לא רוצים מלחמות. השלום קיים, אנחנו צריכים רק להאמין בו. לנסות לחיות ביחד. רק אם מאמינים שיש שלום, אז יש שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully