וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס ישיב היום להצעת הרגיעה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.2.2009 / 5:24

על רקע המתיחות הגוברת, משלחת מטעם הארגון צפויה למסור בקהיר את תשובתה הסופית ליוזמה להפסקת אש למשך שנה לפחות

ההכרעה בשאלת הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס צפויה ליפול היום (שני). משלחת חמאס לשיחות בקהיר צפויה לשוב למצרים ולמסור את תשובת הארגון בנוגע לרגיעה, ולפי דיווחים פלסטינים, המשלחת צפויה למסור תשובה מפורטת בנושא. "עד כה לא הושגה פריצת דרך משמעותית בשאלת הרגיעה", אמר מקור פלסטיני לסוכנות הידיעות הצרפתית. "יחד עם זאת, מחר תימסר התשובה הסופית".

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אישר בנאום באירן כי ארגונו טרם קיבל החלטה סופית בנושא הסכם הרגיעה עם ישראל. "אנחנו עדיין דנים ביוזמה המצרית לביסוס הפסקת האש ברצועת עזה", ציין. "אנו מסכימים לרגיעה שתארך שנה בתמורה להסרת המצור ולפתיחת המעברים".

משעל עומד בראש משלחת חמאס המבקרת באירן שמטרתה להביע את הערכת חמאס לתמיכה האירנית בתושבי עזה במהלך פעולת צה"ל בעזה. עד כה נפגשו משעל וחבריו עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, המנהיג הרוחני עלי חמינאי ושר החוץ מנושהר מותקי. בסוכנות הידיעות האירנית נמסר כי משעל עדכן את האירנים "בפרטי הניצחון הפלסטיני על ישראל בעזה".

אתמול דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" כי חמאס מקבל את סעיפי ההצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה וכי הוא צפוי להודיע על כך היום לבכירים המצרים בקהיר. לפי הדיווח, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דחה את ביקורו בצ'כיה והוזעק לקהיר לאחר שחמאס הסכים לכך שכוחות של הרשות הפלסטינית יוצבו במעברים וינהלו אותם. עוד דווח כי הרגיעה תארך שנה והיא תתחיל ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully