וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החינוך המיוחד בארץ עומד בפני שינוי?

נעמה טלמור

29.1.2009 / 14:10

ועדה בראשות השופטת דורנר המליצה כי ההורים יוכלו לבחור היכן ילמדו ילדיהם. האוצר מתנגד: "ההמלצות מנותקות מהמציאות"

הוועדה לבחינת החינוך המיוחד בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר, הגישה היום (חמישי) את מסקנותיה לשרת החינוך יולי תמיר. הוועדה ממליצה לבצע שינויים רבים במערכת החינוך המיוחד שעל פי חבריה הוגדרה כ"בעייתית", אולם נציג משרד האוצר בוועדה אמר כי משרדו מסתייג מההמלצות.

בין היתר ממליצה הוועדה לעגן בחקיקה כי ההורים והילד עצמו יבחרו במסגרת החינוכית בה ילמד, יופעל סל תקציבי לפי יכולת התפקוד ולקויותיו של הילד, יוכשרו סייעות ואנשי הוראה מהחינוך הרגיל. כמו כן ממליצה הוועדה כי סייעות אישיות שממומנות על ידי ההורים לא יורשו להיכנס לשטח המוסד החינוכי שבו לומד הילד אלא במקרים חריגים.

השופטת דורנר אמרה במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב כי "אנחנו ערב בחירות וכל המפלגות המתמודדות מכריזות כי החינוך עומד בראש דאגותיהן, חינוך זה לא רק לילדים המצוינים. זה גם לאלה הזקוקים לחינוך המיוחד. למרות ההכרזה על חינוך חינם על פי החוק בישראל, עדיין 'מוודאים' בכל שנה שהחינוך יתנהל תחת תקציב מסוים ולא על פי צרכי הילד".

סמנכ"ל אגף התקציבים באוצר רביב סובל שהשתתף בדיוני הוועדה, אמר היום כי "המשרד מסתייג מהמלצות הוועדה. חינוך הוא מושג אמורפי ומי שחושב שניתן לקבוע את היקפי הזכות לחינוך מבלי להיכנס למגבלות התקציביות, מנותק מהמציאות".

שרת החינוך יולי תמיר אמרה במסיבת העיתונאים כי "לאור ריבוי התלונות שהגיעו אלי לגבי החינוך המיוחד, החלטתי להקים את הוועדה. בהמלצות, יש בשורה להורים, ביניהן מקומם של ההורים מוגדר בצורה ברורה יותר וניתנת להם אמירה מובהקת. הכלים החדשים לאיפיונם של הילדים, יהיו רגישים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully