וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הם חברי הכנסת החברתיים ביותר?

אייל דץ

29.1.2009 / 6:00

עמותת "במעגלי צדק" פרסמה דו"ח המסכם את פעילותם החברתית של חברי הכנסת. המצטיינים: אורלב, יחימוביץ', סער ומלכיאור

פחות משבועיים לפני הבחירות, מפרסמת היום (חמישי) עמותת "במעגלי צדק" דו"ח המסכם את פעילותם החברתית של חברי הכנסת היוצאת. על פי הדו"ח, חברי הכנסת החברתיים ביותר בכנסת ה-17 הם זבולון אורלב (הבית היהודי-המפד"ל החדשה) ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), ח"כ גדעון סער (ליכוד) וח"כ הרב מיכאל מלכיאור (התנועה הירוקה-מימ"ד). ביום שלישי הבא תקיים עמותת "במעגלי צדק" טקס מיוחד שבו יחולק אות הצטיינות לארבעת חברי הכנסת הללו.

לצורך בדיקת החקיקה החברתית סיווגה העמותה את החוקים שעברו בקריאה שלישית, לחוקים בעלי השפעה חברתית ברורה וחוקים שאינם בעלי זיקה חברתית מובהקת. הדו"ח, שבדק בעיקר את החקיקה הפרטית מגלה כי 90 חוקים מתוך ה-223 שנחקקו בכנסת האחרונה על ידי הח"כים הם חוקים בעלי השפעה חברתית ברורה. מהדו"ח עולה, כי עיקר החוקים החברתיים נגעו לעבודה ורווחה (23%), ואילו תחומי החינוך 5%, תרבות 5%, בריאות 5% ואיכות סביבה 5% זכו להתייחסות מועטה ביותר. עוד עולה מהדו"ח נושאים הזוכים לחקיקה, הם אלה שמאבקים חברתיים קידמו אותם.

"חשוב שהבוחר יידע"

דיינה גינזבורג מנכ"לית עמותת במעגלי צדק אמרה בעקבות פרסום הדו"ח כי "ראינו לנכון לציין את ארבעת חברי הכנסת שנמצאו על ידנו כמחוקקי החוקים הרבים ביותר בתחומים של חינוך, רווחה ובריאות בכנסת. חשוב שהבוחרים יידעו שכל אחד מאיתנו יכול להתעניין בחוקים, לתמוך או למחות ואפילו ליזום מהלכים פוליטיים ולעקוב אחריהם."

עמותת "במעגלי צדק" הוקמה בשנת 2004 על-ידי ארבעה פעילים חברתיים צעירים מירושלים. הנחת היסוד האידיאולוגית של העמותה הנה כי חברה המושתתת יותר על "צדק חברתי", תזדקק פחות למערכות חברתיות של חסד. בתחילת דרכה, העמותה עסקה בעיקר בהרחבה של התודעה הציבורית בנושא הצדק החברתי. לשם כך אורגנו כנסים והרצאות בנושא ואף הוצא לאור כתב עת בשם "לתורה, מחשבה וצדק חברתי". בהמשך הרחיבה העמותה את היקף פעילותה הן בתחום החינוכי-תודעתי (פעילויות ושיחות בבתי ספר ותנועות נוער), והן בתחום המעשי (פרויקט "התו החברתי").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully