וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ביתנו" לא נשארה חייבת ליעלון

רמי שני

24.1.2009 / 19:24

הרמטכ"ל לשעבר ומספר 8 בליכוד הביע חשש מדרכו של ליברמן. "ישראל ביתנו": "יש להצטער על השקרים והסילופים של יעלון"

משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל לשעבר ומספר שמונה ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, שיבח היום (שבת) את צה"ל, הרמטכ"ל גבי אשכנזי ושר הביטחון אהוד ברק על המבצע ברצועת עזה. עם זאת, הוא עקץ את ברק, באומרו: "חבל שהוא לא במפלגה הנכונה".

באירוע שבת תרבות בבאר שבע אמר יעלון, כי אפשר היה לראות את ההבדל המשמעותי בין מבצע "עופרת יצוקה" למבצעים שקדמו לו. לדבריו, "המבצע סייע לנו להתפכח ממבצעי חומת מגן וממלחמת לבנון השנייה". הוא הוסיף, כי נסיגות מלבנון ומעזה הביאו להתחמשות גורמי חבלה באזורים אלה ולשיגור רקטות לעבר ישראל.

עוד אמר הרמטכ"ל לשעבר, כי דחיית הפעולה הקרקעית נבעה מוייכוח פוליטי בין אהוד אולמרט, אהוד ברק וציפי לבני. "מזל שהחיילים לא קראו עיתונים בתוך עזה ולא נחשפו לוויכוח הזה" אמר יעלון. לדבריו, השקט הנוכחי יימשך לפחות שנה. "לארגוני המחבלים יש עניין לשמר אותו זמן ארוך כדי להתחמש ולהתכונן לסבב הבא", הוא העריך.

יעלון גם ציין, כי הוא שולל חזרה לגבולות 67 והקמת שתי מדינות לשני עמים. יש לדבריו להתנתק באופן סופי מעזה, משום שבחשמל ובאמצעי תשתית נוספים שישראל מעבירה לשם, עושים הפלסטינים שימוש ליצור תחמושת לירי לעבר ישראל.

בהיבט הפוליטי אמר יעלון, שהוא חושש מדעותיו של אביגדור ליברמן ונרתע מהדרך שלו. עם זאת, הוא לא שלל את צירופה של מפלגת ישראל ביתנו לממשלה, שכן ראש הממשלה הוא זה שקובע, לדבריו, את המדיניות. יעלון ציין גם, שנטיתו לתמוך בליכוד עלתה בו בעודו לובש מדים כראש אמ"ן. עוד אמר, שאין בכוונתו להיאחז בקרנות המזבח כדי לקבל את תפקיד שר הביטחון. "יש במדינת ישראל עוד הרבה דברים לעשות. זה לא רק ביטחון. זה גם חינוך ודברים אחרים", אמר.

בתגובה נמסר ממפלגת "ישראל ביתנו", כי "תגובתו של יעלון מצביעה על לחץ ועל מצוקה שהוא שרוי בהם, כנראה מהחשש להפסיד את משרת שר הביטחון שבגללה הצטרף לליכוד. ב'ישראל ביתנו' הקו המפריד עובר לא בין יהודים לערבים, אלא בין תומכי הטרור ומתנגדי הטרור ולכן יש להצטער על השקרים והסילופים של מר יעלון ואנו מקווים שלא נאמרו על דעתו של יו"ר הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully