וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אוריד את שיעור מס ההכנסה ל-35%"

פנחס וולף

22.1.2009 / 16:01

יו"ר הליכוד מבטיח להפחית מסים בתוך קדנציה אחת: "זו לא אמירה לקראת בחירות – זו המדיניות הכלכלית שלי שיישמתי בשנות כהונתי כשר אוצר"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"בתוך קדנציה אחת אפחית את את שיעור מס ההכנסה מ-46% ל-35% ואת מס החברות מ-27% ל-18%". כך אמר יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, בכנס התאחדות התעשיינים.

"זו לא אמירה לקראת בחירות אלא עיקרון במדיניות הכלכלית שלי שיישמתי הלכה למעשה. כך עשיתי כשכיהנתי כשר אוצר בזמן המשבר הכלכלי הקודם, כשהורדתי את שיעור המס מ-62% ל-44%.

"אם שיעורי המס יהיו נמוכים יותר, פחות אנשים יעלימו מס ואנשים יוציאו יותר כסף. תוך זמן קצר, פעילות המשק תגדל, ולכך יש חשיבות גדולה במיוחד דווקא בשעת משבר כלכלי, שמאיים על עשרות אלפי עובדים. בשעה זו האתגר הכלכלי עצום. בהפחתה דרמטית של נטל המס, בישראל המדינה תהפוך לאחת המדינות התחרותיות בעולם".

נתניהו קרא לתעשיינים שלא יפטרו עובדים משום שהתוכנית הכלכלית שלו תתחיל מיד לאחר היבחרו ותאושש את המשק משמעותית. "אנחנו נבצע משיכה חזקה של הגה המטוס הנופל".

"הכלכלה בה מאמין נתניהו קרסה"

בנאום שנשא בכנס, תקף יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון אהוד ברק, את נתניהו באומרו כי "מי שיודע עד כמה נתניהו מאמין בדרך הכלכלית שקרסה לנגד עינינו, יתקשה להאמין שהוא יוכל להוביל את המשבר הנוכחי".

ברק גם תקף את דרך טיפולה של קדימה במשבר הכלכלי: "קדימה נראית מבולבלת, עושה צעדים קטנים מדי, מעטים מדי ותמיד מאוחרים מדי. זה הזמן להרחבה מיידית ודרמטית של התקציב כדי ליצור מנופים לצמיחה. בדברים האלה אין שום סיבה להמשיך עם הבירוקרטיה ולוחות זמנים של הדגרה. צריך אומץ ויכולת לבצע".

בנאומו, דיבר ברק גם על המבצע בעזה ועל הסיכויים לשחרר את גלעד שליט. "אין דבר קרוב יותר ללבנו היום מגלעד שליט. המבצע מקדם לפי הערכתי את הסיכוי להניע תהליך מהיר לשחרורו, אבל צריך להיות ברור שיצטרכו לקבל החלטות קשות בשביל זה. לנו, ששלחנו את גלעד למשימה, יש חוזה עם חיילי צה"ל ועם ההורים. מי שאומר להסתער, לוקח על עצמו חובה מוסרית גדולה לעשות הכול כדי לדאוג לחיילים".

באש למבצע, אמר ברק כי "אתמול הסתיים מבצע 'עופרת יצוקה'. היעדים הושגו וצה"ל הוכיח יכולת מעולה. חמאס הוכה קשה מאוד ולהערכתי הרצון שלהם לחזור לירי מותן לתקופה ארוכה. צה"ל ערוך ומוכן לכל התפתחות, אולם אנחנו לפני תקופה שיש לה סיכוי להיות שקטה לאורך זמן. זוהי עוצמת המכה שצה"ל הנחית על חמאס, ולפני כמה שנים על חיזבאללה, אשר יוצרת את השקט".

"המשבר יכול להיות גם הזדמנות"

גם יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני, תקפה בנאומה את נתניהו ובפרט את "ההחלטה להעביר את הכספים של החוסכים לשוק ההון בלי לספק רשת ביטחון".

לבני הוסיפה: "אני נלחמתי לא לחרוג מ-1.7% (אחוז הגידול הטבעי באוכלוסיית המדינה, פ"ו) תוספת לתקציב המדינה, אבל זה היה באוגוסט ומאז העולם השתנה. להנהגה יש אחריות להתאים את עצמה לשינויים. המשבר הכלכלי יכול להיות גם הזדמנות, אם נדע איך לצאת ממנו למקום טוב יותר".

כמו כן, התייחסה לבני לפעולת צה"ל בעזה. "מלכתחילה קבענו אסטרטגיה שננהל תהליך שלום אם הגורמים הפלסטינים הפרגמטיים ומצד שני נכה בטרור. מי שחושב שאפשר להכות בטרור בלי לקדם משהו מדיני, אין לו מושג על מה הוא מדבר".

לבני ציינה גם את המפגש עם שרי החוץ של האיחוד האירופי ממנו שבה: "עכשיו נחתתי מבריסל, ממפגש עם 27 שרי חוץ שעומדים מאחורינו, והבהרתי להם שההברחות יעצרו. שאם מצרים והעולם לא יעצרו אותן, אז אנחנו נעשה זאת, ואם צריך אז גם צבאית".

בתגובה לדבריה של לבני, אמרו הערב במטה הליכוד כי "נתניהו כשר אוצר הציל את קרנות הפנסיה הוותיקות שעמדו בפני קריסה. לבני עצמה הצביעה בעד כל ההחלטות הכלכליות שנתניהו הוביל בממשלה ובכנסת. היו אלה חברי קדימה שהצביעו נגד הצעת החוק של ח"כ חיים כ"ץ, שנתמכה על ידי הליכוד, למתן רשת ביטחון לכספי הפנסיה של אזרחי ישראל לפני מספר חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully