וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הכריע: המפלגות הערביות יוכלו להתמודד

ניר יהב, פנחס וולף, נעמה טלמור ועדי שמחוביץ

21.1.2009 / 16:58

שופטי העליון ביטלו את החלטת ועדת הבחירות המרכזית וקבעו כי רע"מ-תע"ל ובל"ד יוכלו להשתתף בבחירות הקרובות לכנסת. טיבי: "ניצחנו את הפשיזם". ליברמן: "רישיון להרוג את ישראל כמדינה יהודית"

בית המשפט העליון קיבל היום (רביעי) את עתירתן של סיעות בל"ד ורע"מ-תע"ל וקבע כי יש לאפשר את השתתפותן של שתי המפלגות בבחירות הקרובות לכנסת. שופטי העליון ביטלו בהכרעתם את החלטת ועדת הבחירות המרכזית שפסלה את התמודדותן של שתי הסיעות.

ההכרעה בעניין מפלגת רע"מ-תע"ל התקבלה פה אחד, בעוד ההכרעה לגבי מפלגת בל"ד התקבלה ברוב של שמונה שופטים, מול דעתו של השופט אדמונד לוי שצידד בהחלטת ועדת הבחירות. היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז העביר לבג"ץ שלשום את עמדתו, ולפיה אין לפסול את המפלגות הערביות. לדבריו, הבקשה לפסול את המפלגות נתמכת על ראיות קלושות בלבד.

לפני שבוע החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את רשימות בל"ד ורע"מ-תע"ל מהתמודדות בבחירות לכנסת. את הבקשות לפסילת בל"ד הגישו אביגדור ליברמן ו"ישראל ביתנו", הד"ר מיכאל בן-ארי מהאיחוד הלאומי ואיש שוק ההון איתי פורמן. בן ארי הגיש גם את הבקשה לפסילת רע"מ-תע"ל.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), הגיב על הדברים בסיפוק ואמר: "ניצחנו את הפשיזם. הקרב הזה תם אך לא הושלם. הגזענות הפכה להיות זרם מרכזי בישראל, וביום הבחירות נשלים את המערכה. בית המשפט העליון תיקן את העוול של קדימה והעבודה, שהזדנבו אחרי ליברמן ומרזל".

גם ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר כי מדובר ב"תבוסה לליברמן ולימין הפשיסטי ולמפלגות העבודה, קדימה והליכוד שתמכו בפסילה". לדבריו, מדובר בניצחון לציבור הערבי ולשוחרי הדמוקרטיה. "אני קורא לכולם לתמוך במדינת כל אזרחיה ובחיים משותפים ושוויון אזרחי ולאומי ללא אפליה וגזענות", אמר זחאלקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully