וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי המלחמה: 1,900 תביעות על פגיעה ישירה

פנחס וולף

21.1.2009 / 11:30

1,500 תביעות קשורות בנזק למבנים, 327 בנזק לכלי רכב. מנהל רשות המסים בוועדת הכספים: תקנות מסודרות על גובה הפיצויים יפורסמו עד סוף פברואר

1,900 תביעות לנזק ישיר הוגשו למס ישיר בעקבות המלחמה בדרום. כך מסר היום (רביעי) יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים, בדיון בוועדת הכספים בכנסת שעסק בנזקי הרקטות ששיגר חמאס לעבר יישובי הדרום. מתוך כלל התביעות 1,500 עוסקות בנזקים למבנים ו-327 בנזקים לכלי רכב. 38 משפחות פונו לדירות שהוכנו עבורן במרכז הארץ.

עוד אמר נסרדישי, כי עד סוף פברואר יפורסמו תקנות מסודרות על גובה ואופן תשלום הפיצויים לנפגעים. "נהיה מתואמים עם צה"ל על חלוקת הפיצויים בינינו לבין צה"ל. אנחנו מקיימים בימים אלו דיונים בנושא. נעשה ככל יכולתינו להביא את התקנות לחקיקה בהקדם האפשרי".

בעניין הפקדות לקופות הגמל, שנמנעו מתושבי הדרום בסוף שנת המס בשל המלחמה, אמר נסרדישי כי עד סוף 2009 יימצא סידור, שבאמצעותו תושבי הדרום יוכלו להפקיד כספים, ואנו נראה זאת כאילו הכספים הופקדו עד סוף 2008".

בוועדת הכספים ישבו גם נציגי בעלי עסקים קטנים מהדרום, שהתלוננו כי אין ביכולתם לשלם משכורות לעובדיהם בשל החוסר בהכנסות לאורך שלושת שבועות הלחימה. בעלי העסקים דרשו כי הממשלה תעביר להם כספים באופן מיידי לטובת תשלום המשכורות.

יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן אמר, כי "מטרת הפגישה היום היתה לא להחליט עכשיו, אלא שבעלי העסקים וראשי הרשויות מהדרום יוכלו להשמיע את קולם. ההמלצה שלי לשר האוצר: היה נועז. אנחנו מדובר בתקופה קשה שבמהלכה המיתון פוגע בכולם, ואני מבקש שכבר ב-1 בפברואר תביאו את התקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully