וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחסינו עם ארה"ב תלויים בתוצאת הבחירות"

פנחס וולף

20.1.2009 / 19:17

שרת החוץ התייחסה לעתיד יחסי ארה”ב וישראל בעידן אובמה. אולמרט: ”אנו בטוחים שנהיה שותפים מלאים לקידום היציבות במזרח התיכון”

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

שרת החוץ ציפי לבני התייחסה אמש (שלישי) לכניסתו של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארצות הברית. בנאום בפני סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, במסגרת שבוע פוליטי המתקיים במקום, אמרה לבני כי עתיד היחסים בין ישראל לארצות הברית לא תלוי אך ורק באובמה. "מה שיקרה ביחסי ארצות הברית-ישראל תלוי גם במי שייבחר כאן", אמרה לבני, "יש שתי אפשרויות: אחת שארצות הברית תבוא ותגיד מה צריך לעשות. והשנייה, הנהגה ישראלית שתשב באופן פתוח ואמיתי עם הנהגת ארצות הברית ועם הנשיא הנבחר ותזהה איומים משותפים."

לבני התייחסה גם למבצע הצבאי בעזה, ולמאמצים לשחרור גלעד שליט. "אני לא מוכנה לדבר עם חמאס, למעט על אדם אחד- גלעד שליט", אמרה לבני. "המשוואה שונתה והושגה הרתעה. אם יסתבר שההרתעה לא הושגה כראוי, הם יחטפו שוב". לבני הוסיפה ואמרה כי "גם מצרים מבינה שהתחמשות חמאס היא בעיה אסטרטגית , והונחה דעתה של ישראל שיש כאן שינוי תודעתי. עם זאת, ישראל היא זו שתגן על עצמה.במזכר ההבנות מופיע גם המשפט שאומר כי הברחות הנשק הן איום על ישראל שרשאית להגן על עצמה".

עוד אמרה לבני כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה, וזה לא משנה אם נחליט להפציץ מנהרות מהאוויר , או לצאת במבצע צבאי שיש לו משמעות דרמטית, בעיקר בדרום הרצועה".

אולמרט בירך את אובמה

מוקדם יותר היום שלח ראש הממשלה אהוד אולמרט אגרת ברכה לנשיא ארה"ב החדש. באגרת ציין אולמרט כי הוא מברך את אמריקה ביום חגה הדמוקרטי ואת הנשיא ברק אובמה הנכנס היום לתפקידו. "הדמוקרטיה הגדולה בעולם הוכיחה שוב שהיא מתווה דרך ויכולה לשמש דוגמא למדינות רבות. מדינת ישראל כולה שמחה בשמחתה של ארצות הברית ומברכת את הנשיא שמושבע הערב לתפקידו".

לדברי אולמרט, "ברק אובמה הרשים את העולם כולו במסעו אל הבית הלבן, ביכולת שלו להעניק השראה לעמו ולעולם כולו. אני משוכנע כי קשריה ההדוקים והקרובים של ארצות הברית עם ישראל ילכו ויתחזקו. ערכי הדמוקרטיה, האחווה והחופש שמהווים את לבנות היסוד בחברה האמריקאית משותפים גם לחברה הישראלית ויחד עם זה האמונה בכוחו וביכולתו של האדם לשנות ולהשפיע על סביבתו". אולמרט אמר כי "אנו מאחלים הצלחה לנשיא הנכנס לתפקידו ובטוחים שנהיה שותפים מלאים לקידום שלום ויציבות במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully