וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרון חיילי צה"ל יצא הבוקר מרצועת עזה

יהושע בריינר

21.1.2009 / 8:25

מצה"ל נמסר, כי הכוחות נסוגו במלואם והם נערכים מחוץ לרצועה לכל תרחיש אפשרי. גורמי ביטחון הבהירו כי צה"ל יגיב בחומרה להסלמה

הסוף למבצע "עופרת יצוקה". אחרון חיילי צה"ל יצא הבוקר (רביעי) מרצועת עזה ושב לשטח ישראל. מצה"ל נמסר עם זאת כי הכוחות ימשיכו להיערך מחוץ לרצועה לכל תרחיש אפשרי.

במערכת הביטחון העריכו הבוקר כי ארגון חמאס ינסה בשבועות הקרובים לבחון את ישראל ולהמשיך לירות על מטרות אזרחיות וצבאיות על גבול רצועת עזה, כך דווח בגלי צה"ל. הגורמים הבהירו כי צה"ל יגיב בחומרה במקרה שתקריות הירי ושיגור פצצות המרגמה יהפכו לאירועים שגרתיים.

אמש נפלו בין שלוש לארבע פצצות מרגמה בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר, תקף חיל האוויר משגר פצצות מרגמה שירה לעבר מערב הנגב. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. הבוקר סמוך לשעה 11:00 נשמעה אזעקת התרעה במספר יישובים במועצה האזורית שער הנגב על שיגור פצצת מרגמה. גורמי ביטחון אמרו כי זוהה שיגור לעבר ישראל משטח רצועת עזה אולם המשטרה הודיעה כי מדובר בהתרעת שווא, וכי לא בוצע שיגור לעבר ישראל.

בצהרים נפתחה אש מרצועת עזה לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת דרומית לכיסופים. גורמי ביטחון מסרו כי לא היו נפגעים. מקורות פלסטינים דיווחו כי חקלאי פלסטיני נהרג היום מאש צה"ל במזרח ג'בליה שבצפון רצועת עזה. מוקדם יותר היום נהרגו שני ילדים פלסטינים ממטען שהתפוצץ.

על רקע המתיחות באזור, המשיכו גם היום כוחות צה"ל לצאת משטחי רצועת עזה, כחלק מהפסקת האש שעליה החליטה ישראל. בימים האחרונים דווח בכלי התקשורת כי גורמים מדיניים מעריכים כי כוחות צה"ל יעזבו את שטח הרצועה עד לכניסתו של אובמה לתפקיד.

שלשום הודיעו ארגון חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים על קבלת היוזמה המצרית והכריזו על הפסקת אש מיידית ברצועת עזה. בהודעה הרשמית של חמאס והפלגים נכתב: "אנו, פלגי ההתנגדות הפלסטינים, מכריזים על הפסקת אש מצידנו ברצועת עזה ומבהירים כי אנו דורשים שכוחות האויב ייסוגו מרצועת עזה בתוך שבוע ובמקביל ישראל תפתח את המעברים להכנסת ציוד הומניטרי ומוצרי יסוד עבור עמנו ברצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully