וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: "ליברמן מסית לרצח"

ניר יהב, עדי שמחוביץ ופנחס וולף

20.1.2009 / 12:30

פנה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות דבריו של ליברמן בדיון בעליון על פסילת המפלגות הערביות. ”נטפל בכם כמו שטיפלנו בחמאס"

מערכת וואלה!

(צילום: קובי מאירי, עריכת וידאו: ענת ברק)

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) פנה בצהריים (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לחקור את ח"כ אביגדור ליברמן בגין הסתה לרצח. "ליברמן הסית נגד חברי הכנסת הערבים באמרו 'נטפל בכם כמו שטיפלנו בחמאס'. זוהי הסתה לרצח ויש לחקור את דבריו", הוסיף. עו"ד אוסאמה סעדי, היועץ המשפטי של מפלגת תע"ל - מפלגתו של ח"כ אחמד טיבי, פנה אף הוא למזוז בדרישה שיחקור את דברי ליברמן נגד ח"כ א-סנע וח"כ טיבי. "מדובר בהסתה מוחשית לרצח", אמר סעדי.

ליברמן אמר את הדברים בדיון בבית המשפט העליון על הערעור שהוגש נגד פסילת המפלגות הערביות. עוד בטרם נפתח הדיון התעוררו חילופי האשמות קשים בין אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, לנציגי המפלגות הערביות. ליברמן פנה לחברי הכנסת הערבים ואמר כי נטפל בכם כפי שטיפלנו בחמאס. "יש לכם מזל שאנחנו לא מטפלים ביריבים הפוליטים שלנו כמו שחמאס מטפל ביריבים הפוליטים שלו".

נתמכת בראיות קלושות

ליברמן פנה לכתבים שהיו במקום ואמר "האם אנחנו רוצים לתת רישיון למישהו שיהרוג את מדינת ישראל מבחינה יהודית ודמוקרטית? הדיון היה צריך להסתיים כבר בוועדת הבחירות המרכזית, אני מצטער על כך שזה הגיע לבית המשפט העליון".

חבר הכנסת טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) קטע את דבריו "האם כל מה שאתה יודע זה להסית? אתה ניזון משפיכות דמים, אתה פשיסט והאחרון שיכול לדבר על החוק. אתה האויב של המדינה, ביום בו חוגג העולם הכתרת נשיא שחור בארה"ב, דן בית המשפט העליון בזכות הציבור הערבי להתמודד בבחירות בישראל. השאלה שבית המשפט נדרש להכריע היא האם המדינה תהיה של ליברמנים או של האזרחים".

חבר הכנסת אריה אלדד מהאיחוד הלאומי הגיב לדבריו של ח"כ אחמד טיבי: "שמענו את טיבי הבוקר בבית משפט מדבר על כך שבמדינה יהודית דמוקרטית, מדינת ישראל, הערבים הם מלח הארץ ואדוני הארץ. אז כדאי להודיע שהערבים הם לא כאלה, הם רעל של הארץ, ואינם מוכנים לקבל את מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. גם אם הם יזכו להגנת בית המשפט היום רוב העם אמר את דברו".

במהלך הדיון ציטט השופט אדמונד לוי מדבריו של מזכיר בל"ד משנת 1999, שאמר כי בל"ד פועלת לביטול אופי מדינת ישראל כמדינה יהודית, ופירוש הדבר ביטול כל החוקים המייחסים למדינת ישראל אופי יהודי. לוי אף ציטט את מזכיר בל"ד מאוגוסט 2001 שאמר כי במפלגתו מעוניינים להגיע למצב שהיהודים יהיו אלו שירצו שיוויון כי הם יהיו במיעוט. בתגובה אמר עו"ד חסן ג'אברין, המייצג את המפלגות הערביות, כי האמירות הללו אינן מייצגות את בל"ד או אף חבר מבל"ד ואין להן אזכור במצע.

עו"ד יואב מני, המייצג את ישראל ביתנו אמר בדיון כי: "חשיפת הפרצוף האמיתי של עזמי בשארה, שנמלט מהארץ, חושפת את פרצופה האמיתי של בל"ד. נחשפו היום המסכות של בל"ד שרוצים לבטל את הרוב הדמוקרטי במדינת ישראל. במקרה כזה, ההמנון, הסמלים, הדגלים, הכול נופל". עו"ד ג'אברין הגיב לדבריו: "אז מה יש לך פה? יש פה רק הסתה". השופטת בייניש גערה בג'אברין, ואמרה: "אתה מעתיק את האווירה הקשה שהייתה בועדת הבחירות לבית המשפט.

הבקשה לפסול אותנו פשיסטית

לקראת הדיון בעתירות הגיש אתמול היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז את חוות דעתו בעניין. מזוז קבע בחוות דעתו כי העמדה, שהציג לוועדת הבחירות, נותרה בעינה ולפיה, אין הוא רואה כל סיבה ממשית לפסול את הרשימות.

לדברי מזוז, הבקשה לפסול את רשימת רע"מ-תע"ל נתמכת בראיות קלושות ביותר ועל כן אין בבקשה זו כל ממש. לפיכך, קובע מזוז, דינה של החלטת ועדת הבחירות לפסול את הרשימה –להתבטל. באשר לפסילת רשימת בל"ד קובע מזוז, כי הבקשה שהוגשה לוועדת הבחירות נתמכת בראיות חלשות יותר מאלה שתמכו בפסילת הרשימה בסוף שנת 2002. גם אז החליטה ועדת הבחירות לפסול את הרשימה מהתמודדות בבחירות לכנסת, החלטה שבוטלה כמה שבועות לאחר מכן על ידי בית המשפט העליון.

עמדתו של מזוז היא כי על בית המשפט העליון לפסוק בערעור הבחירות שהוגש על ידי שתי הרשימות הערביות לטובת המערערים. קרי, יש לבטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית ולאפשר למפלגות רע"מ-תע"ל ובל"ד להתמודד בבחירות.

ח"כ אחמד טיבי אמר אתמול בראיון לוואלה! LIVE, כי במהלך הדיון בוועדת הבחירות שבמהלכו הוחלט על פסילת המפלגות האווירה היתה קשה. "הרגשתי שאם לחלק מהאנשים בוועדה היה נשק הם היו יורים בנו". טיבי קשר בין המלחמה ובין העמדות הקיצוניות שהוצגו בדיון. "אין ספק שבאווירת המלחמה היה קל יותר לאנשים להציג עמדות לאומניות. מבטי השנאה היו בוטים ושקופים. הרגשתי בוז וסלידה לחלק מהאנשים. הם פשוט לא רצו לשמוע מה יש לנו להגיד. הדבר המעניין ביותר הוא שמי שרצה לפסול אותנו הם אנשים פשיסטיים שלא מתביישים בכך, ומי שנגררו אחריהם הם אנשי מפלגת העבודה וקדימה". ומה יהיה מחר בבג"ץ? "אני אדם אופטימי", אמר טיבי, "אבל המציאות טופחת לפעמים על פניי. אני מקווה שזה לא מה שיקרה מחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully