וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד ורע"מ-תע"ל ערערו לעליון נגד פסילתן

ניר יהב

19.1.2009 / 9:22

לטענת המפלגות, השתתפות הרשימות הערביות בבחירות היא זכות יסוד חוקתית. ח”כ אחמד טיבי ישתתף היום ב-15:00 בוואלה! LIVE

מרכז "עדאלה" הגיש הבוקר (שני) ערעור לבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית למנוע מהרשימות בל"ד ורע"מ-תע"ל מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. בערעור, המשתרע על 500 עמודים, נכתב כי רבים מבין חברי ועדת הבחירות הצביעו בעד הפסילה "על אף שהם מודעים לכך שאין ראיות המבססות את פסילתן (...) ובהעדר ראיות כלשהן השאלה האחת והיחידה שניצבת הינה האם הזכות להיבחר לכנסת מותנית בנאמנותם של האזרחים הערבים לערכי הציונות".

נציגי המפלגות טוענים כי הרשימות שואפות לשנות את אופייה של המדינה למדינה המתבססת על עקרון השיוויון האזרחי והלאומי המלא. עוד הסבירו נציגי המפלגות, כי הם מכירים בהגדרה העצמית של היהודים בישראל - לא בגלל חובה משפטית כלשהי אלא מטעמים מוסריים גרידא, וכי לא רק שהם מכירים במדינת ישראל, אלא הם מבקשים שהשינוי שהם שואפים אליו יהיה באמצעות כלים פרלמנטרים.

"מדברי חלק גדול מחברי הוועדה עולה שהם התייחסו להשתתפותן של הרשימות הערביות בבחירות לכנסת כאל חסד או פריבילגיה המוענקת להם ולא כאל כזכות יסוד חוקתית", כתבו מגישי הערעור, וטענו עוד כי חברי הוועדה ישרו קו עם סיסמת הבחירות של אביגדור ליברמן 'אין נאמנות - אין אזרחות'. "למותר לציין כי דרישה זו, שאינה מופנית כלפי רשימות חרדיות שאינן ציוניות ומכוונת כלפי האזרחים הערבים ואליהם בלבד, ניצחה וגברה על הקולות הרציונליים המעטים שנשמעו", נכתב.

בערעור, שהוגש על ידי עוה"ד חסן ג'בארין וארנה כהן, נטען עוד כי החלטת הוועדה למנוע מהרשימות להתמודד בבחירות עומדת בניגוד קיצוני להוראות המשפט הבינלאומי בדבר זכותו של מיעוט לאומי לייצוג הולם בפרלמנט. על פי החוק. הדיון בערעור, יתקיים מחר בשעה עשר בבוקר. בית המשפט חייב לדון בו בהרכב מורחב של תשעה שופטים לפחות ולהוציא את פסק דינו עד ליום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully