וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר שהוזמן ע"י הרשות למלחמה בסמים: רוב ברור נגד לגליזציה

מוטי גל

15.11.2001 / 10:20

כ-80% מתנגדים להיתר לשימוש במריחואנה ואקסטזי, אולם מחציתם טוענים: עישון מריחואנה - ענינו הפרטי של המעשן; 99% מבני הנוער: לא נגענו בסמים בשנה האחרונה; עלה ירוק: הסקר תמוה

רוב מכריע בקרב בני הנוער והמבוגרים אינם מוכנים להתנסות בסמים, בהם מריחואנה. כך עולה מסקר שנערך עבור הרשות למלחמה בסמים.

כ-79 אחוזים מהנשאלים סברו כי אין לבטל את האיסור החוקי על שימוש חופשי בסמים, כולל סמים שנחשבים קלים כחשיש ומריחואנה. עם זאת, טענו 53 אחוזים מבני הנוער הנשאלים וכ-65 אחוזים מהמבוגרים כי שימוש בסמים כמריחואנה הוא עניינו של הפרט.

כ-83 אחוזים טענו כי יסרבו לנסות סמים מסוג מריחואנה ואקסטזי. רוב הנשאלים אמרו כי לדעתם גם שימוש חד פעמי במריחואנה או אקסטזי פוגע ביכולת התפקוד. כ-80 אחוזים מהנשאלים טענו כי אקסטזי גורם למוח נזק בלתי הפיך.

לשאלה האם יש צורך לבצע בדיקות מדגמיות לשימוש בסמים לבעלי מקצועות המשפיעים על בריאות הציבור או ביטחונו, כמו נהגים, רופאים ופקחי טיסה, השיבו בחיוב כ-80 אחוזים מהנשאלים.

מעט פקפוק באמינות הסקר יעיד הנתון לפיו 99 אחוזים מבני הנוער שנשאלו וכ-93 אחוזים מהמבוגרים שנשאלו טענו כי לא השתמשו בסמים בשנה האחרונה.

מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, איתן גורני, נתוני הסקר מצביעים על מיתון בקצב עליית השימוש בסמים. לדבריו, לפי סך הנתונים שנמצאים כיום בידי הרשות כ-10 אחוזים מקרב בני הנוער, כ-75 אלף צעירים, מודים בהתנסות בסמים: בדרך כלל מריחואנה ואקסטזי, ותרופות ללא מירשם רופא".

תנועת עלה ירוק מוסרת בתגובה כי היא מאמינה שנתוני הסקר "אינם קרובים כלל למציאות" וכי "הרשות למלחמה בסמים ממשיכה להתעלם ולהתהלם, כשהיא מסרבת להכיר בכשלונם החרוץ של מאבקה ומסריה". התנועה הוסיפה כי "העובדה המענינת ביותר בסקר תמוה זה היא כי למעלה ממחצית הנשאלים סבורים כי עישון מריחואנה הוא ענינו האישי של האדם הבוגר שמחליט לעשות כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully