וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד צה"ל? לא באוניברסיטת חיפה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.1.2009 / 14:28

לסטודנטים יהודים וערבים שביקשו למחות נגד המבצע בדרום התברר כי האוניברסיטה הוציאה צו האוסר על כך. "עיוות של חופש הביטוי"

סטודנטים שרצו להפגין בשטחי האוניברסיטה במחאה על פעולת צה"ל ברצועת עזה הופתעו לגלות, כי לפי הוראה חדשה של האוניברסיטה קיים איסור על פעילות ציבורית ברחבי האוניברסיטה. דיקן הסטודנטים הורה כי בשל המצב המתוח, אסור להפגין, להעמיד דוכנים ולחלק כרוזים.

ההוראה נודעה לקבוצת סטודנטים יהודים וערבים שרצו לחלק כרוזים נגד פעולת צה"ל בעזה בשעות הצהריים בשטח האוניברסיטה. לאחר שביקשו היתר לעשות זאת, נאמר להם כי אין לקיים שום פעילות ציבורית ברחבי האוניברסיטה. קבוצת הסטודנטים החליטה להפגין בכל זאת ולהתייעץ עם משפטנים כיצד אפשר לשנות את ההחלטה.

"עד כה האוניברסיטה נשמרה מלהפעיל הוראה זו משום שהוא מאד חריג", סיפר לוואלה! חדשות אורי וולטמן, פעיל בקבוצת הסטודנטים 'יהודים וערבים נגד המלחמה'. "ההחלטה האומללה של האוניברסיטה היא עיוות מוחלט של חופש הביטוי וחופש ההתארגנות. דווקא בתקופה של מלחמה ומתיחות חשוב לתת לסטודנטים להביע את דעותיהם בקמפוס".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה כי "האוניברסיטה מעודדת את חופש הביטוי ולכן מאפשרת קיום הפגנות ואירועים בשטח הקמפוס גם בהתאם לחוק זכויות הסטודנט ולפסיקת בג"ץ. עם זאת לאור רגישות המצב תיבחן כל בקשה לקיום אירוע לגופו של עניין בהתאם לפוטנציאל הסיכון שיש בו לפגיעה בסדר הציבורי ובהפרעה ללימודים".

בהכנת הידיעה השתתפה נעמה טלמור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully