וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה תזהיר את ישראל מחזית שנייה בצפון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.12.2008 / 9:50

לפי פרסום העיתון "אל-חיאת", פעולה קרקעית של צה"ל בעזה עלולה לעורר את חיזבאללה לתקוף את ישראל. הבוקר העלה חיזבאללה את רמת הכוננות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בכוונת טורקיה ומצרים להזהיר את ישראל מכך שפעולה קרקעית של צה"ל עלולה לגרום לחיזבאללה לפתוח חזית שנייה ובכך "לסבך את המצב". כך מסרו (שלישי) מקורות טורקיים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט הציג לעמיתו הטורקי עלי באבג'אן מסמך שאמור להוביל לסיום הפעולה הצבאית הישראלית ולחידוש הרגיעה.

מסמכו של אבו אל-רייט כולל, לפי הדיווח, ארבע נקודות שמטרתן להביא לחידוש הרגיעה בין ישראל לחמאס, לפתיחת המעברים, להסרת המצור ולהבטחת ערבויות בינלאומיות או אזוריות להסכם. השר אמר כי "אם טורקיה ומצרים יפעלו יחד, יש באפשרותן לשכנע את ישראל ולהשפיע על דעת הקהל העולמית".

בכיר במשרד החוץ הטורקי אמר לעיתון כי טורקיה הציגה מספר הצעות למצרים, וכי ישנן מספר נקודות שיש לדון בהן, כגון פתיחת מעבר רפיח. עוד מדווח העיתון כי אנקרה צפויה לנהל בקרוב מגעים עם חמאס ודמשק כדי לדון במסמך המצרי ובהצעות הטורקיות.

יוניפי"ל וצבא לבנון תגברו כוחות

בתוך כך, העיתון הקטארי "אל-ווטן" דיווח כי חיזבאללה העלה את רמת הכוננות של פעיליו לאורך הגבול עם ישראל מחשש לפתיחת חזית נוספת מול ישראל. מקורות המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון כי חיזבאללה נקט צעדים הזהים לאלו שננקטו במלחמת לבנון השנייה – הוא פינה את מוצביו ומטותיו והגביר את המעקב שלו אחר הגבול.

חיזבאללה לא שולל אפשרות שישראל תרחיב את מלחמתה ותתקיף גם את לבנון "במטרה לנקום את תבוסתה ב-2006". המקורות ציינו עוד כי צבא לבנון וכוח יוניפי"ל תגברו את כוחותיהם לאורך הגבול ובאזור נהר הליטני והציבו מחסומים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully