וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פלסטינים נהרגו הלילה בתקיפות בעזה

ניר יהב ויהושע בריינר

28.12.2008 / 2:23

צה"ל תקף מסגד בעיר עזה בו הסתתרו, לדברי גורמים צבאים, מחבלים. מאז החל מבצע "עופרת יצוקה" נהרגו 230 פלסטינים כתוצאה מתקיפות חיה"א

(צילום: רויטרס, שי מכלוף ודייב שחר, עריכת וידאו: איילת שולמן, קריינות: אילן שניג)

הפלסטינים מדווחים כי בתקיפות חיל האוויר במהלך הלילה נהרגו 5 בני אדם. כלי טיס של חיל האוויר שיגר הלילה (ראשון) טילים לעבר מסגד בעיר עזה סמוך לבית החולים שיפא והרג שני בני אדם שהיו במקום. מקורות פלסטינים הוסיפו כי שבעה בני אדם נוספים נפגעו בתקיפה. בצה"ל אישרו כי חיל האוויר ירה לעבר המסגד, כיוון שבמקום הסתתרו מספר חמושים. בצה"ל אמרו כי ימשיכו לתקוף כל יעד המהווה בסיס לטרור, "אלה המקיימים טרור נגד תושבי הדרום לא יזכו למחסה בשום מקום ותחת שום קורת גג".

סמוך לשעה חצות נהרגו שלושה פלסטינים בתקיפת צה"ל בשכונת סג'עייה. במהלך הלילה תקף חיל האוויר כ-20 מטרות, ובינהן גם משרדי רשת הטלוויזיה אל-אקצה של ארגון חמאס. בניין המשרדים קרס אולם שידורי התחנה המשיכו באמצעות ניידת שידור.

מאז החל אתמול מבצע "עופרת יצוקה" הגיע מניין ההרוגים הפלסטינים ל-230 בני אדם. חיל האוויר תקף יותר מ-180 פעמים. פרט להרוגים נפצעו כ-700 פלסטינים, מתוכם 120 פצועים קשה ו-260 באורח בינוני וקל. רבים מבין ההרוגים הם אזרחים, כולל נשים וילדים. בין ההרוגים גם מפקד משטרת חמאס, הגנרל תאופיק ג'בר.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך היממה האחרונה עשרות יעדים בהם מפקדות, מטות ומחסני תחמושת של חמאס. בנוסף הופצצו בסיסים ומתקני אימונים של חמאס, תחנות משטרה, וכן תקיפה של משגרים תת קרקעיים.

בעקבות התקיפה קרא חמאס לכל אנשיו לפנות את המטות הביטחוניים ולהסתתר. בתי החולים ברצועה הודיעו כי הם קורסים תחת העומס ולפיכך קראו לתושבים לבוא ולתרום דם. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה בחריפות את המתקפה הישראלית ברצועת עזה ודרש להפסיקה באופן מיידי.

"אפקט ההפתעה הושג"

מערכת הביטחון הכריזה על מצב מיוחד בכל יישובי עוטף עזה. שר הביטחון אהוד ברק הכריז על מצב מיוחד בעורף בכל היישובים הנמצאים ברדיוס של 20 ק"מ מרצועת עזה, שיאפשר מתן הנחיות וכללי התנהגות לאוכלוסיה במצבי החירום השונים. משמעות הדבר היא שפיקוד העורף לוקח אחריות על היישובים באזור והוא מחלק את ההנחיות לתושבים.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר בתגובה למתקפה הישראלית ברצועת עזה כי ארגונו יגיב בכל הכוח. "אנו נשבעים לבני העם הפלסטיני להגיב בכל העוצמה. נלמד את ישראל לקח שלא תשכח אותו". דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר א-נונו, אמר במסיבת עיתונאים ברצועה כי ארגונו ימשיך להיאבק בישראל. "לא נרים דגל לבן. לא נוותר שום ויתור מדיני משום סוג שהוא".

מקור צבאי בכיר בפיקוד הדרום אמר כי "נפעל עד שהדרג המדיני יורה לנו לעצור, תכניות הפעולה יאושרו בשלבים על בסיס יומי על ידי שר הביטחון וראש הממשלה". לדבריו, "בתקיפה נפגעו יעדים שלטוניים וצבאיים. ריבוי הנפגעים מלמד שאפקט ההפתעה הושג" .

מושל סיני הודיע כי מצרים תפתח את מעבר רפיח כדי להעביר לשטחה פלסטינים שנפצעו בתקיפה. בנוסף הודיעה מצרים כי תשלח עשרות אמבולנסים למעבר רפיח כדי להעביר פצועים לבית החולים בשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully