וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה בחברון: מותר לשאת סלולרי בשבת

21.12.2008 / 23:08

הרב הראשי של קרית ארבע פרסם את פסק ההלכה על רקע המצב הביטחוני ובעקבות טענת המתנחלים על תקיפה וניסיון אונס בשבת

על רקע המצב הביטחוני בחברון, הוציא הרב הראשי של קריית ארבע דב ליאור פסק הלכה תקדימי הקובע כי לתושבי העיר מותר לנוע בשבת עם טלפונים סלולריים. זאת, כדי לאפשר להם לדווח על אירועי ביטחון. הרב ליאור נחשב למקור הלכתי בכיר ביותר ביהודה ושומרון.

פסק ההלכה התקבל לאחר שבשבת האחרונה, לדברי המתנחלים, תקפו שני פלסטינים שתי נערות בחברון ואף ניסו לאנוס אותן. לדברי התושבים, לאחר מאבק קצר הצליחו הבנות לברוח ולהזעיק עזרה. בעקבות האירוע פרסם הרב ליאור כי על אף שמדובר ב"מוקצה", חובה על התושבים לנוע עם טלפונים סלולריים באזור חברון.

"אני בא לכלל מסקנה כי המצב הביטחוני הולך ומידרדר", כותב ליאור, "אי לכך יש להתיר לכל מי שיורד לחברון או מתגורר שם שיסתובב עם פלאפון בכיס ולדווח על כל אירוע לקציני הביטחון על מנת למנוע הישנות מקרים קשים".

הקביעה התקדימית התפרסמה על רקע ביקורת חריפה על צה"ל שמשמיעים בשבועות האחרונים ראשי היישוב היהודי בחברון. לדבריהם, צה"ל והמשטרה מפקירים אותם. מספר מכתבים שוגרו למפקדי כוחות הביטחון באזור, בהם טוענים המתנחלים כי על אף התגברות אירועי האלימות של הפלסטינים, צה"ל נוקט במדיניות "תג מחיר" כלפי המתנחלים ונמנע מלסייע להם בשל אירועי בית המריבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully