וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: "אבטחה איננה תפקיד המורים"

נעמה טלמור

19.12.2008 / 0:14

גורמים בלשכת שרת החינוך אמרו כי דרישת המשטרה שמורים וגננות ימלאו תפקידי אבטחה בוטלה בעקבות התנגדותם החריפה

בלשכת שרת החינוך יולי תמיר הגיבו הערב (חמישי) למסמך המשטרתי לפיו המשטרה דרשה שמורים וגננות יחליפו 4,000 מאבטחים חמושים בבתי הספר והגנים. מהלשכה נמסר כי "לאחר שהגיע לידנו המסמך המשטרתי הבענו התנגדות עזה ותוקפו בוטל. האחראי על הביטחון במשרד גילה התנגדות חריפה לעניין. זה לא התפקיד של המורים ולא של הגננות". ככל הנראה המסמך הודלף על ידי פקד במשטרה. גורמים בכירים במשטרה הביעו כעס רב על ההדלפה.

"אנחנו נאבקנו כדי שלא יקוצץ תקציב האבטחה משני טעמים", אמרו בלשכת שרת החינוך, "האחד - ביטחון הילדים בבתי הספר והגנים, השני - שלא יעלה על הדעת שבשעה של משבר כלכלי במדינה הקיצוץ יביא לפיטורי 4,000 עובדים". גורמים במערכת הפוליטית אמרו כי "ישנה התחייבות של ראש הממשלה לפתרון הסוגיה וכי מנכ"ל משרד ראש הממשלה לקח על עצמו להביא לכדי הקצאת משאבים".

פיטורי המאבטחים צפויים להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2009. עד היום קיבל המשרד לביטחון הפנים ממשרד האוצר תוספת לבסיס התקציב שלו, שיועדה לאבטחת בתי הספר. בתקציב 2009, במסגרת חוק ההסדרים, בוטלה העברת תוספת זו. משרד החינוך טען כי אין לו תקציב ייעודי לפתרון המשבר.

מרכז השלטון המקומי תקף בחודש שעבר את החלטת הממשלה לפטר כ-4,000 מאבטחים בבתי הספר ואף איים להשבית את הלימודים בשל כך. עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "לא ייפתחו בתי ספר ולא יתקיימו לימודים היכן שאין מאבטח. הממשלה שוכחת שאנחנו עדיין לא בשווייץ ויש גורמים שרק ממתינים לשעת כושר לפגוע בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully