וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרקליטות ביצעה לאולמרט מארב מתוכנן"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

27.11.2008 / 8:43

בסביבת רה"מ זועמים על החלטת היועמ"ש להודיע לאולמרט, כי הוא שוקל להגיש נגדו כתב אישום בפרשת "ראשונטורס"

היועץ המשפטי מני מזוז הודיע אמש (רביעי) לראש הממשלה אהוד אולמרט ולמנהלת לשכתו לשעבר שולה זקן, כי הוא שוקל להעמידם לדין בפרשת "ראשונטורס". מזוז זימן את השניים לשימוע במשרדו לפני שיכריע סופית אם יגיש על כתב אישום. בהודעה שנשלחה למשרדו של ראש הממשלה, נכתב כי סעיפי האישום המיוחסים לאולמרט הם: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה. בהודעה נכתב עוד כי טרם התקבלה החלטה בפרשת המעטפות.

אנשי אולמרט פתחו במתקפה נגד היועץ המשפטי מזוז בעקבות הודעתו. פרקליטיו, אלי זהר, נבות תל צור ורועי בלכר מסרו כי "ראש הממשלה דוחה בשתי ידיים את החשדות המיוחסים לו בפרשת ראשונטורס. ההחלטה לזמן את ראש הממשלה לשימוע בפרשה זו, בשעה שפרשות אחרות עדיין נחקרות ולא התקבלה לגביהן החלטה כלשהי, היא החלטה תמוהה ואף בלתי סבירה".

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר כי "אחרי שהפרקליטות חטפה מכה קשה בפרשת טלנסקי ואחרי שהורידו ראש ממשלה מכהן, ברור מאליו כי במשרד המשפטים לא יכלו להסתפק בשום דבר אחר, ומראש לא היו ציפיות אחרות בעניין זה. בדומה לעדות טלנסקי גם כעת מציגה הפרקליטות תמונה חד-צדדית נחרצת ושגויה שבהמשך צפויה להיסדק ולקרוס. זאת ועוד, לצערנו גם עצם ההודעה ועיתויה מעידה על התנהלות בלתי ראויה. זה ממש מארב מתוכנן בחסות מערכת אכיפת החוק. לא כך נוהגים בכל אדם ובוודאי שלא בראש ממשלה".

פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר בתגובה כי "שמענו על מה שקרה היום, נבקש ונקבל את כל חומר החקירה הרלבנטי ואז נוכל להגיב לגופו של עניין. מהותית, שולה כופרת בכל החשדות המיוחסים נגדה. היא לא ביצעה מעולם אף פעולה ולכשיתקבל חומר החקירה ננסה לשכנע בכך גם את הפרקליטות במהלך השימוע".

בנוגע לעיתוי ההודעה, כחודשיים וחצי לפני הבחירות לכנסת, אמר דובר משרד המשפטים משה כהן כי "המערכת לא חשבה שכשיש החלטה בשלה, צריך לשמור אותה. אין שום סיבה להחזיק אותה משיקולים זרים ומשיקולים של בחירות".

לפני כשלושה חודשים המליצה המשטרה לפרקליטות להעמיד לדין את אולמרט בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים בפרשות משה טלנסקי ו"ראשונטורס".

"התיק נגד אולמרט מבוסס"

בכיר בפרקליטות המצוי בפרטי הפרשה אמר לפני כחודש לוואלה! חדשות כי המשטרה ביצעה בשיתוף פעולה עם רשויות החוק האמריקאיות, השלמות חקירה בעניינו של אולמרט. לטענתו, הסיבה להתעכבות היא הרצון למצות את כל הפרשות בהן נחקר אולמרט. הגורם ציין כי בפרקליטות למדו את הלקח מפרשת קצב, ולא רוצים להתחייב לגבי מועד ההחלטה להגיש כתב אישום נגד אולמרט. אם כי ציין הגורם כי "תיק החקירה נגד אולמרט מבוסס".

אולמרט חשוד כי במסגרת פרשת "ראשונטורס" הוא מימן את נסיעות בני משפחתו לחו"ל באמצעות כספים שהתקבלו במרמה. ראיות שנאספו על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הצביעו על כך שאולמרט נהג לפנות במקביל למספר גופים ציבוריים כדי לממן את מסעותיו הממלכתיים לחו"ל. על פי החשד, השתמש אולמרט בעודפי הכסף שצבר כדי לממן טיסות קרוביו.

בתוך כך, פורסם היום כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור נחקר היום תחת אזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. דינור נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים, בקשר למעורבותו בביצוע מינויים פוליטיים בעת שכיהן כמנכ"ל משרד התעסוקה, המסחר והתעשייה בשנים 2003-2006, תחת שר המשרד דאז, ראש הממשלה אהוד אולמרט. בימים האחרונים נחקר בפרשה גם מזכיר הממשלה עובד יחזקאל, ששימש אז כעוזרו הבכיר של אולמרט.

(פרסום ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully