וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בית המריבה בחברון לא יפונה היום

19.11.2008 / 8:35

על אף שהאולטימטום שהציב בג"ץ למתנחלים פג, במערכת הביטחון מעדיפים כנראה להמתין למועד נוח יותר, שלא יפורסם מראש

שלושת הימים שקצב בג"ץ לפינוי מרצון של מתנחלים מבית המריבה בחברון הסתיימו היום (רביעי). למרות זאת מסתמן כי הבית לא יפונה היום על ידי כוחות צה"ל ומג"ב. בכירים במערכת הביטחון ובצה"ל קיימו בימים האחרונים הערכות מצב שמהן עולה כי רצוי להמתין למועד נוח יותר לביצוע הפינוי. מאז החלטת בית המשפט העליון הגיעו מאות פעילי ימין לבית המריבה במטרה למנוע את הפינוי. כוחות הביטחון מעדיפים לפעול כאשר במקום מספר מינימלי של תושבים.

סיבה נוספת לדחיית פינוי הבית היא ההכנות של צה"ל לקראת שבת פרשת "חיי שרה", שתתקיים בסוף השבוע. מדי שנה מגיעים עשרות אלפי ישראלים לחברון ולמערת המכפלה, שכן במהלך השבת נקראת הפרשה בה מתוארת רכישת מערת המכפלה על ידי אברהם. בשבועות האחרונים התכוננו בצה"ל לקראת בואם של האלפים לאזור, ופינוי עוד השבוע עלול לפגוע במוכנות לקראת השבת, וליצור קרע עמוק בין המתנחלים לצה"ל.

עם זאת, במערכת הביטחון נחושים לבצע את הפינוי: "מדובר כאן בהחלטת בג"ץ ואין לנו שום כוונה שלא לבצע אותה. יש לנו את האופציה לפעול בזמן שהוא המתאים ביותר על פי הערכות מצב", אמר גורם ביטחוני וציין כי צה"ל מעדיף לפנות את הבית באמצעות הידברות.

כלקח מהאירועים האלימים בעמונה ב-2006, אז תאריך הפינוי היה ידוע לכל, בצה"ל מתכוונים להפתיע הפעם, ואף לקיים את הפינוי בשעות הלילה. על מנת שמועד הפינוי לא ידלוף, התאריך המדויק ייוודע לבכירי מערכת הביטחון באזור יהודה ושומרון רק שעות ספורות לפני הפינוי.

המתנחלים ערכו אמש כינוס חירום בנושא "בית השלום", כפי שהם מכנים את בית המריבה בחברון, והעבירו מסר ברור כי הפינוי לא יעבור בשתיקה. בין הנואמים היתה גם ראש מועצת קדומים לשעבר דניאלה וייס שהתריעה: "אהדוף בכל כוחי כל מי שיבוא לפנות. לא אחבק, לא אנשק ולא אהיה נחנחית מול מי שיפנה אותי. נהיה שם בכל העוצמה ובכל הכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully