וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת אזהרה בת שעתיים באוניברסיטת בן גוריון

נעמה טלמור

15.11.2008 / 20:48

ביום שלישי יקיימו גם בטכניון שביתת אזהרה בת שעתיים. "שנת הלימודים לא תימשך ללא יישום של הסכם השכר החדש"

בהמשך לשביתות האזהרה שהיו בשבועיים החולפים באוניברסיטאות תל-אביב, בר-אילן, חיפה ובאוניברסיטה העברית, ישבית הסגל הזוטר את הלימודים באוניברסיטת בן גוריון מחר, עם פתיחת שנת הלימודים בקמפוס, למשך שעתיים החל מהשעה 12:00.

ביום שלישי יישבתו בטכניון גם כן לשעתיים החל מהשעה 11:00. "לוועד ראשי האוניברסיטאות יש פחות מעשרה ימים להודיע על יישום ההסכם", אמר ד"ר דניאל מישורי, ראש צוות המו"מ בפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, "הודענו לוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) שלא נסכים להמשיך לעבוד בתנאים של המאה ה-19. בלי יישום ההסכם לא נמשיך לעבוד."

הסגל הזוטר ומורים מן החוץ מועסקים בין 8 ל-10 חודשים בשנה. בסיום התקופה הם מפוטרים ללא זכויות סוציאליות או אקדמיות ומועסקים מחדש מדי שנה. בנוסף לאי-יישום ההסכם לשיפור תנאיהם, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת חיפה אף פוטרו מורים רבים מן החוץ, ואוניברסיטת ת"א קיצצה את המלגות שניתנות ללומדים לתארים מתקדמים.

"לא חתמנו על הסכם מדף"

"לא חתמנו על הסכם מדף", אמר שי מלצר, סגן יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, "אנחנו מצפים שלאחר שכל הגורמים, כולל שרת החינוך והאוניברסיטאות, הכירו בחשיבות ההסכם החדש ובצדקתו, ההסכם ייושם לאלתר. לאוניברסיטאות ולסטודנטים צריך להיות ברור ששנת הלימודים לא תימשך ללא יישום של הסכם השכר החדש".

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופסור מנחם מגידור פנה בתחילת השבוע שעבר במכתב ליו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, שיאון קורן, וביקש ארכה של שבועיים לפני שיוחרף מאבק הסגל לכדי שביתה כללית. בתגובה, הודיע הסגל הזוטר כי יקפיא את החרפת המאבק עד ל-23 בנובמבר, למעט שביתות האזהרה המתוכננות, אך מנגד מבהירים גורמים בסגל הזוטר כי אם לא יכובד ההסכם עד לתאריך זה יפתחו בשביתה כללית.

בתוך כך, מחר יחלו הלימודים האקדמיים באוניברסיטת בן גוריון. למעלה מ-17,000 סטודנטים ילמדו השנה באוניברסיטה, ומנתוני ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה עולה כי חלה ירידה של 5% במספר הסטודנטים החדשים שיצטרפו לקמפוס עלייה בשיעור של 4% נרשמה דווקא בהרשמת הסטודנטים למקצועות הניהול, וכמו כן מדווחים בבן גוריון כי בשלוש השנים האחרונות עלה הביקוש ללימודי דוקטורט באוניברסיטה בשיעור של כ-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully