וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "די לסחטנות - הולכים לבחירות"

26.10.2008 / 16:24

הפגישה בין פרס ללבני נדחתה בשלוש שעות וצפויה להתקיים בשעה 17:00. מקורבי יו"ר הכנסת מכחישים כי היא פועלת לחדש את המו"מ

(צילום: רויטרס. עריכת וידיאו: גדי ויינסטוק)

נדחתה הפגישה בין נשיא המדינה שמעון פרס לשרת החוץ ציפי לבני. הפגישה, שהייתה אמורה להתחיל בשעה 14:00 נדחתה לשעה 17:00. הדחיה, בעקבות בקשה שהפנתה יו"ר הכנסת דליה איציק ללבני. במהלך הפגישה צפויה לבני להודיע לפרס כי היא נכשלה במלאכת הרכבת הממשלה. לאחר הפגישה צפוי פרס לקיים הערב במשכנו התייעצויות עם נציגי הסיעות של קדימה, העבודה והליכוד. יתר הסיעות יגיעו להתייעץ עם פרס מחר.

מקורבי איציק הכחישו כי נעשתה פניה מצדה לסיעת ש"ס במטרה לחדש את המגעים הקואליציוניים איתה, כפי שפורסם בתקשורת. לטענתם, היו שני מועדים אופציונליים לקיום הפגישה בין לבני לנשיא המדינה שמעון פרס, ואיציק הציעה ללבני לקיים את הפגישה במועד השני, מסיבות פרוצדורליות בלבד, ללא תכנון מאחורי הקלעים.

לאחר שתודיע לבני לנשיא על החלטתה, רשאי הנשיא להודיע בתוך שלושה ימים על הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר. אם לא ימצא מועמד כזה, תוכל הכנסת לבחור מועמד מוסכם על רוב חבריה בתוך שלושה שבועות. אם לא יוסכם על מועמד, יודיע הנשיא על קיום בחירות בתוך 90 יום – ככל הנראה ב-27 בפברואר. עד אז תמשיך ממשלת אולמרט לתפקד כממשלת מעבר.

מוקדם יותר, לבני אמרה בראיון לוואלה! חדשות כי "בבחירה בין סחטנות לבחירות, אני בוחרת בבחירות". לדבריה, "לא אכנע ולא אפגע באינטרסים הלאומיים, המדיניים והכלכליים של ישראל רק כדי שתהיה ממשלה". לבני הוסיפה כי "יש כאן מדינה ואני פועלת לפי מה שנכון לה ולא לפי מה שנכון לי". לבני גם התייחס לסיכוייה לנצח בבחירות ואמרה: "הציבור ידע לזהות מי פועל מתוך אחריות ודאגה כלפי המדינה ומי פועל למען עצמו והאינטרסים שלו. עם זה אלך לציבור ואנצח".

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס בישיבת הממשלה להחלטתה לבני: "היא הודיעה לי אתמול על החלטתה. זוהי זכותה וסמכותה לקבוע כך". אולמרט הבהיר לשרים כי בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, אין בכוונתו לשאת מחר את הנאום המסורתי שראש הממשלה נושא בפתח מושב הכנסת, והוא ידבר רק על נושאים חברתיים וכלכליים.

לבני נועדה אמש עם יועציה בביתה כדי לגבש הכרעה בשאלה האם ללכת לבחירות או להמשיך בניסיון להרכיב ממשלה צרה. בסביבתה של לבני קראו לה ללכת לבחירות, ובקדימה האשימו את יו"ר ש"ס אלי ישי וטענו כי מנע את הצגת הפרטים המדויקים של ההצעות של קדימה בפני הרב עובדיה יוסף.

הסיעות החרדיות הערימו קשיים

החלטתה של לבני התקבלה לאור הקשיים שהערימו עליה סיעות הכנסת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. כזכור, ביום שישי הודיעה ש"ס כי החליטה סופית לא להיכנס לממשלת לבני. זאת לאחר שמנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, החליט כי המפלגה לא תצטרף לממשלה בראשות לבני, בתנאים שקדימה הציבה. יוסף קיבל את החלטתו בתום התייעצות עם מועצת חכמי התורה ולאחר שנועד בביתו בירושלים עם יו"ר המפלגה, השר אלי ישי.

חברי סיעת הגמלאים סירבו אמש בשנית להיפגש עם צוות המשא ומתן של לבני. לדברי גורמים בסיעה, אנשי לבני התקשרו אליהם וביקשו להיפגש איתם, אולם הם אמרו לגמלאים כי הם עדיין לא הכינו טיוטת הסכם. אלו אמרו מצידם כי כל עוד אין טיוטה הם מסרבים להיפגש. הגמלאים דורשים קצבאות זקנה וחקיקת חוק ביטוח סיעודי.

במקביל, החליטו אמש גדולי התורה של הפלג הליטאי בסיעת יהדות התורה, דגל התורה, באופן סופי שלא להצטרף לקואליציה בראשות יו"ר קדימה ציפי לבני. לדברי ח"כ אברהם רביץ, זאת משום ש"איננו רוצים לקחת על עצמנו את המעמסה שנהיה מפלגה חרדית יחידה בממשלת שמאל עם שותפות כמו מרצ".

עדכון ראשון: 22:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully