וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבים הציעו פיוס, רב העיר עכו התנגד

12.10.2008 / 9:39

הרב יוסף ישר דחה את מכתב הסולחה ששלחו ראשי הקהילה הערבית בעכו. פעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר יקיימו משמרת מחאה בעיר

רב העיר עכו יוסף ישר השתתף הלילה (ראשון) בפגישה עם מנהיגי הקהילה הערבית בעיר. עם זאת, הוא אמר כי אינו יכול לקבל את מכתב הסולחה שנשלח על ידי מנהיגי הערבים, במסגרתו הם גינו את הנהג הערבי שנכנס לשכונה יהודית בערב יום הכיפורים. בקול ישראל דווח, כי לדבריו, "אי אפשר להשוות את התגובה של האוכלוסייה היהודית לאחר החג לחילול החג מצד הערבים". הרב ישר הוסיף כי יסכים לעוד מפגש עם מנהיגי הקהילה הערבית, "אם כוונתם תהיה כנה ואם הם יכירו באחריותם למהומות".

במכתב ששלחו ראשי הקהילה הערבית בעכו, ובראשם ח"כ עבאס זכור והשיח' מוחמד מאדי, אמאם מסגד אלרמל, נכתב כי "ביום הכיפור ובכל ימי הכיפורים כיבדנו מכוח בחירה ורגישות את קדושתו של היום הזה אצל היהודים ונמנענו, ברובנו הכמעט מוחלט, מלהפר את קדושתו הן בהקפדה על אי קיום אירועים והן באי נסיעה בכלי רכב. אנו מצרים על כך שמתי מעט מקרבנו לא הקפידו על כך ובחרו לנהוג ברכביהם בתוך שכונה יהודית וגרמו לפגיעה ברגשותיהם של השכנים היהודים. אנו מגנים ומוקיעים בחריפות את פעולות הוונדליזם של קומץ חסר אחריות ופרוע מבני עמנו שפרע חוק וזרע הרס על ידי ניפוץ חלונות ראווה במרכז העיר. מי שעשה זאת, גרם לנו עוול בל יכופר ונזק בל יתואר וגרם לניזוקים סבל, כאב וצער, שלא לדבר על הנזקים הכספיים".

המנהיגים הערביים גם גינו את האלימות מצד התושבים היהודים: "אנו מגנים, במקביל, את הפגיעה בהם (בתושבים הערבים). אלה דברים פסולים מיסודם. לצערנו, העימות הזה גרם לליבוי יצרים שהתלקח לעימות המוני שנבע לא רק מהמקרה הנ"ל, אלא בעיקר מכוחן של שמועות ומהשפעתן של התנהגויות ההמון. אנו מגנים ומוקיעים גם את אלה שראו לנכון לנקום בחפים מפשע, באותם דיירים ערבים המתגוררים בשכונות היהודיות בבמזרח העיר. גם להם נגרם עוול, סבל וכאב שלא לדבר על הנזקים הכספיים".

"להציל את עכו מאבדון"

חותמי המכתב פנו לתושבי העיר היהודים "להתעשת ולהציל את חיינו וחיי עירנו מאבדון". החותמים מבקשים לקיים כנס משותף לערבים וליהודים כדי "להסיר משקעים, להסדיר עניינים ולהשיב את חיי התושבים בעיר למסלול תקין. אנו קוראי לכולם: בואו נשיב עטרה ליושנה".

בתוך כך, פעילי ימין קיצוני, ובהם ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, יגיעו היום לעיר עכו ויקיימו הפגנת מחאה. לדבריהם, המחאה היא על "אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בפורעים".

בנוסף, יו"ר סיעת איחוד לאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, הודיע כי הוא יגיש היום תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת על כך שלטענתו, זכור הסית את ערביי עכו לפגוע ביהודי העיר. הוא הוסיף כי כשהתושב הערבי של העיר נכנס עם רכבו לשכונה יהודית, ח"כ זכור קרא לצעירים ערבים להגיע למקום ואלו החלו ליידות אבנים. "אסור לציבור הישראלי לתת למפכ"ל המשטרה לטשטש את המציאות", הוא אמר.

לדברי ח"כ אריאל, "עכו משקפת את הבעיה בארץ כולה. אם ביום הכיפורים 2008 יכולים המוני ערבים במדינת ישראל לצעוק 'אטבח אל יהוד' ולפגוע ברכוש יהודי – אין דו קיום. חייבים לטפל בכך במלוא החומרה, ולהעמיד את הפורעים לדין במהירות. מי שיטשטש את הבעיה, רק מזמין את האלימות הבאה שתהיה חמורה מהנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully