וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מלאימה חלק מהמגזר הבנקאי

נמרוד הלפרן

8.10.2008 / 9:42

הממשלה חשפה היום תוכנית חירום לחילוץ המגזר הבנקאי במדינה, במסגרתה תשקיע הממשלה בבנקים עד 87 מיליארד דולר

ממשלת בריטניה חשפה היום תוכנית חירום לחילוץ המגזר הבנקאי במדינה, במסגרתה תשקיע הממשלה בבנקים עד 50 מיליארד ליש"ט (87 מיליארד דולר), בניסיון למנוע את קריסת המערכת הבנקאית במדינה.

במסגרת התוכנית, הממשלה תרכוש מניות בכורה בבנקים, והבנק המרכזי של בריטניה יעמיד לרשות המגזר הבנקאי הלוואות בהיקף של לפחות 200 מיליארד ליש"ט (348 מיליארד דולר) בניסיון להגביר את הנזילות בשוק האשראי.

כמו כן, הודיע משרד האוצר הבריטי כי הממשלה תערוב להנפקות אג"ח חדשות של בנקים לטווח קצר ובינוני, בהיקף של כ-250 מיליארד ליש"ט (435 מיליארד דולר) כדי לסייע לבנקים לממן מחדש חובות.

הממשלה מסרה כי שמונה בנקים בריטים ישתתפו בתוכנית, בהם ברקליס (-1.84% , 279.75), HSBC (-2.97% , 874.25), רויאל בנק אוף סקוטלנד, לוידס TSB ו-HBOS.

שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, אמר כי הצעדים, אשר מהווים הלאמה חלקית של המגזר הבנקאי הבריטי, מספקים למגזר את "אבני הבניין הנדרשות כדי לאפשר לבנקים לחזור לתפקידם הבסיסי של אספקת מזומנים והשקעה במשפחות ובעסקים".

הצגת התוכנית הבריטית באה יום אחד לאחר שממשלת ספרד הודיעה על כוונתה להקים קרן בהיקף של עד 50 מיליארד יורו (68 מיליארד דולר) לרכישת נכסים מבנקים בניסיון להגביר את הנזילות בשוק האשראי המקומי.

ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו, אמר כי בשלב ראשון תהיה התוכנית בהיקף של 30 מיליארד יורו (41 מיליארד דולר). "המטרה הבסיסית של הקרן היא לשפר את התפקוד של שוקי האשראי הספרדים", אמר ספאטרו במסיבת עיתונאים במדריד. הקרן, אשר ייתכן כי תוגדל ל-50 מיליארד יורו (68 מיליארד דולר), תרכוש נכסים באיכות גבוהה בלבד, ותיסגר לאחר התייצבות השווקים, הוסיף ספאטרו.

כמו כן, אמר ספאטרו כי ממשלת ספרד תגדיל את הביטוח של פקדונות לקוחות בנקים ל-100 אלף יורו - פי חמישה מסכום הביטוח בספרד עד כה, וכפליים מסך הביטוח שעליו הסכימו שר האוצר של מדינות האיחוד האירופי בסוף השבוע.

מעבר לאוקינוס האטלנטי הודיע אתמול הבנק הפדרלי כי יתחיל לרכוש ני"ע מסחריים, בניסיון לעורר מחדש את הפעילות בשוק זה, שקרס בשבועות האחרונים. הבנק הפדרלי פתח קו אשראי מיוחד לרכישת ני"ע מסחריים - סוג של אג"ח למימון פעילויות חברות - של עד 90 יום.

הבנק ירכוש ני"ע לא מבוטחים וני"ע מגובי נכסים מסוג זה. לפי הודעת הבנק הפדרלי, ממשל בוש מאמין כי מהלך זה הוא חיוני, ולפיכך יפקיד האוצר כסף בבנק המרכזי כדי לממן את רכישת ני"ע. שוק ניירות הערך המסחריים - הלוואות לטווח של עד 270 יום, המשמשות למימון פעילות עסקית סדירה, כמו תשלום משכורות ושכר דירה, הצטמק לשפל של שלוש שנים בשבוע שהסתיים ב-1 באוקטובר, לסך של 1.6 טריליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully