וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ראשות ארגון המורים מגיע לביהמ"ש

נעמה טלמור

2.10.2008 / 13:00

דודי פרידמן, המתמודד על ראשות הארגון, דורש מביהמ"ש לחייב את יו"ר הארגון, רן ארז, לחשוף דו"חות כספיים ואת מועד הבחירות

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן היום (חמישי) בתביעתו של דודי פרידמן, המתמודד על ראשות ארגון המורים הארצי, נגד יו"ר הארגון הנוכחי רן ארז. עורכי דינו של פרידמן דרשו מבית המשפט לחייב את ארז לחשוף את מועד קיום הבחירות לארגון, דבר שלטענתם ארז מסרב לעשות. כמו כן הם מבקשים לגלות את שמות חברי הארגון, העתקים מפנקס החברים, פרוטוקולים של אסיפות ודו"חות כספיים. בקשה נוספת למנות שופט בדימוס שיפקח על הליך הבחירות בתוך הארגון נענתה בחיוב על ידי בית המשפט.

עורכת הדין מטעם ארגון המורים, סיגל פעיל, טענה בדיון כי פנקס החברים, כמו גם שמות חברי המועצה וחברי הנציגויות חסויים על פי חוק הגנת הפרטיות. בית המשפט יתכנס לדון בעתירה שנית בעוד עשרה ימים.

התביעה הוגשה לפני כשלושה חודשים. פרידמן טען כי זה זמן רב שהוא ותנועתו, "הרוח החדשה" מנסים להבין מתי ייערכו הבחירות לראשות הארגון, המתקיימות באופן רשמי כל שלוש שנים. לאחר שבקשותיהם לא נענו, החליט פרידמן להגיש את התביעה. פרידמן האשים את ארז כי הוא פועל בדרך של "שלטון יחיד" ומונע מכל אדם אחר להתמודד מולו על הנהגת הארגון. פרידמן דורש מארז כי ימסור את הנתונים הדרושים לשם קיום הליך בחירות תקין ושיוויוני.

רן ארז עומד בראש ארגון המורים כבר 12 שנה. כמעט ללא מתחרים במהלך השנים, הוביל ארז גם את השביתה האחרונה במערכת החינוך וספג בעקבותיה ביקורות רבות. דודי פרידמן, מורה לפיזיקה, מחנך כיתה ורכז שכבה ב"אורט שפירא" בכפר סבא, החליט להתמודד מול ארז, בתקווה שיצליח לשנות, לדבריו, את סדר העדיפויות.

תנועת "רוח חדשה" בראשות פרידמן, צמחה לאחר השביתה הגדולה בבתי הספר העל יסודיים בתחילת השנה. בתנועת "הרוח החדשה" מצהירים כי המטרות הבולטות, מלבד החלפת ארז, עולות בקנה אחד עם רצונם של מורים רבים שרוצים לשים סוף למעמדו הנמוך של המורה בישראל.

פרקליטיו של פרידמן, עו"ד מיכאל בך ועו"ד עינת שלו, טענו כי 60 אחוזים מחברי מועצת הארגון, הגוף שאחראי על מינוי יושב ראש הארגון, ממונים על ידי רן ארז לתפקידים בשכר בתוך הארגון. בדרך זו הצליח ארז, לטענתם, לכהן כיו"ר הנהלת הארגון במשך ארבע קדנציות רצופות, אף על פי שתקנון הארגון מאשר שתי קדנציות רצופות בלבד, אלא אם כן יקבל יו"ר הארגון רוב של 66 אחוזים מחברי המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully