וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם המו"מ ייכשל - ההתנגדות לגיטימית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.9.2008 / 18:21

לאחר פגישה עם לבני, אמר ראש צוות המו"מ הפלסטיני אבו עלא כי אם המגעים יגיעו למבוי סתום, "התנגדות על כל צורותיה היא זכות לגיטימית"

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אבו עלא, שיגר היום (שלישי) מסר לשרת החוץ ציפי לבני לאחר הפגישה ביניהם. "הפלסטינים ימשיכו במשא ומתן", אמר. "אולם אם המגעים יגיעו למבוי סתום, מה נעשה? ניכנע? התנגדות על כל צורותיה היא זכות לגיטימית שעומדת בפנינו".

לדבריו, בפני הפלסטינים עומדות כמה אפשרויות, אך הבחירה האסטרטגית הפלסטינית נותרה המשא ומתן עם ישראל לצורך גיבוש הסכם קבע. "יחד עם זאת", אמר, "אנו בוחנים אפשרויות נוספות, כשאחת מהן היא הכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית". אבו עלא אמר כי אם הפלסטינים ישתכנעו שישראל אינה מוכנה להגיע לפתרון צודק, הם יחשבו על עתידה של הרשות הפלסטינית. "ייתכן ונחשוב על פירוק הרשות. כל האפשרויות עומדות בפנינו כדי שישראל תיקח אחריות על מעשיה".

אבו עלא הביע ספק בגיבוש הסכם שלום עד סוף השנה, אולם הביע ביקורת חריפה על הכוונה הישראלית לדחות את הדיון במספר סוגיות יסוד, כגון ירושלים. "אנו דוחים עסקאות כאלו מכל וכל. עסקאות כאלה לא יובילו לסיומו של הכיבוש", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully