וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: החייל שנפגע מחומצה איבד את ראייתו

יהושע בריינר וניר יהב

22.9.2008 / 16:00

החייל נפצע באורח קל עד בינוני לאחר שפלסטינית שפכה עליו חומצה במחסום חווארה. כעת חוששים מהאפשרות שאיבד את ראייתו באחת מעיניו

ייתכן שחייל צה"ל, שנפצע הבוקר (שני) באורח קל עד בינוני כאשר פלסטינית שפכה על פניו חומצה במחסום חווארה הסמוך לשכם, איבד את ראייתו באחת מעיניו. החייל קיבל טיפול רפואי במקום והועבר להמשך טיפול בבית חולים "בילינסון" בפתח תקוה. המחבלת נתפסה במעבר והועברה לחקירה.

המחבלת, אישה כבת חמישים, עברה במסלול ההומניטרי שבמחסום, שבו אין בדיקה, ואז התיזה חומר חומצתי על פני חייל גולני המאייש את המחסום. לקראת חודש הרמדאן הקל צה"ל מאוד את המעבר במחסומים, ואלוף פיקוד המרכז גדי שמני אף הוציא הוראה לחיילים להתחשב ולגלות רגישות יתרה למעבר פלסטינים.

גורם בצה"ל מסר לוואלה! חדשות כי "דווקא בשבועות האחרונים עובר מחסום חווארה סדרה של שיפוצים על מנת להקל על תנועת הפלסטינים במקום. מדובר בניצול ציני של הפלסטינים, שכן המחבלת עברה במסלול ההומניטרי שבו אין בידוק ביטחוני וכן כעת ישנן הקלות על תנועת הפלסטינים".

מקורות פלסטינים דיווחו כי לאחר האירוע נפצעו שלושה פלסטינים נפצעו באורח קל ובינוני מירי של כוחות צה"ל במחסום. מצה"ל נמסר בתגובה כי היה ירי של כדור בודד באוויר, אבל מבדיקת המנהל האזרחי ישנו רק פצוע פלסטיני אחד מהחומצה, שפונה על ידי הסהר האדום למרכז רפואי בשכם.

לדברי גורם צבאי, ככל הנראה מדובר באותה אישה שביצעה את הפיגוע הקודם במחסום מלפני כשבועיים אז הגיעה למחסום ושפכה חומר חומצתי על פניו של אחד החיילים והצליחה להימלט מהמקום. החייל קיבל טיפול ראשוני בשטח, והועבר במצב קל עד בינוני לבית החולים "בילינסון". הפלסטינית פעלה ככל הנראה מטעם אחד הארגונים הפועלים בשכם.

בצה"ל למדו את לקחי הפיגוע הקודם ורגעים ספורים לאחר פציעת החייל המחסום נסגר לחלוטין, מה שאיפשר את תפיסת המחבלת. במהלך השנה האחרונה מנסים בצה"ל ובמנהל האזרחי למנוע כניסה של חומרים מסוכנים לתוך שטחי הגדה, כאשר עיקר החשש הוא שהחומרים הללו ישמשו לייצור חומרי נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully