וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הפלסטינים מתנגדים לפיגועים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.9.2008 / 13:50

המרכז הפלסטיני לחקר דעת קהל ערך משאל ברשות, ממנו עולה כי הרוב סבור שהפיגועים נגד ישראל פוגעים באינטרס הלאומי

סקר חדש שהתפרסם ברשות הפלסטינית מעלה כי רוב הציבור הפלסטיני מתנגד לפיגועי התאבדות. 56.6% סבורים שהפיגועים פוגעים באינטרס הלאומי הפלסטיני בעוד ש-38.7% דווקא מאמינים כי הם מועילים לו. 57.4% מהנשאלים מתנגדים לפיגועים בתוך ישראל ו-37.8% תומכים בהם.

מהסקר, שנערך על ידי ד"ר נביל כוכאלי מהמרכז הפלסטיני לחקר דעת הקהל, עולה גם כי לו היו נערכות בחירות לנשיאות הרשות, היה יושב ראש הרשות הנוכחי אבו מאזן מביס את ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה. לפי הסקר היה אבו מאזן זוכה ל-46.6% מקולות הבוחרים, ואילו הניה היה מסתפק ב-24.8% בלבד. הסקר מעלה עוד כי אילו נגד הניה היה מתמודד מול בכיר פתח הכלוא בישראל, מרוואן ברגותי, היה האחרון מביס אותו בנקל (48% לעומת 25.7%).

בנושא הבחירות לנשיאות ארה"ב, עלו מספר ממצאים מפתיעים. מרבית הציבור הפלסטיני (33.5%) תומך דווקא במועמדותו של ג'ון מקיין הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית על פני ברק אובמה הדמוקרטי, בו תומכים 27.7% מהנשאלים. יחד עם זאת, 30.4% מסרו כי הם אינם תומכים באף אחד מהשניים. עורך הסקר העריך כי הסיבה לפופולאריות הנמוכה שזוכה לה אובמה בקרב הפלסטינים היא התבטאויותיו בעד ירושלים מאוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully