וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בשוק: "מוכרים את ההשכלה הגבוהה"

נעמה טלמור

11.9.2008 / 12:50

הסטודנטים החליטו להחריף את מאבקם נגד העלאת שכר הלימוד והקימו "באסטה" בשוק הכרמל בת"א. "בייאוש אך בנחישות אנו חוזרים לרחובות"

עשרות סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב מפגינים בשעה זו (חמישי) באזור שוק הכרמל בתל אביב במחאה על ההעלאה הצפויה של שכר הלימוד. הסטודנטים הקימו "באסטה" בשוק, שם הם החליטו למכור "תארים אקדמים" ואת חולצות המאבק שלהם, הנושאות את הכיתוב “מוכרים את ההשכלה הגבוהה".

"הסתיים השלב הדיפלומטי בניסיונותינו לגרום לממשלה לכבד את ההסכמים עליהם חתמה”, אמר גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. "בייאוש אך בנחישות אנו חוזרים לרחובות, על מנת לאפשר לאלו שידם אינה משגת ללמוד באוניברסיטה ולכל סטודנט לסיים את לימודיו כראוי".

אתמול התקיימה פגישה בין נציגי האוצר והנהגת הסטודנטים בנסיון אחרון להגיע להבנות ולמנוע את העלאת שכר הלימוד בשנת הלימודים הקרובה. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, והסטודנטים הכריזו, כי כל הקלפים נטרפו וכי הם יוצאים למאבק מחודש.

ההודעה אודות המאבק המחודש יצאה לאחר שאגודות סטודנטים בתל אביב ובירושלים קיימו סקר, לפיו 70% מכלל הסטודנטים תומכים במאבק נגד העלאת שכר הלימוד, ו-60% אף טענו כי הם מוכנים ליטול חלק פעיל במאבק, גם במחיר של פגיעה בשנת הלימודים האקדמית הבאה. אמש הפגינו הסטודנטים בכנס שנערך במטה קדימה בהשתתפות שרת החוץ, ציפי לבני ושר האוצר, רוני בר-און, הסטודנטים קראו לשרים "להתפכח" ולהציל את מערכת ההשכלה הגבוהה.

למה שכר הלימוד צפוי לעלות?

שכר הלימוד צפוי לעמוד בשנה הבאה על 9,655 שקל במקום שכר הלימוד הנוכחי – 8,611 שקל. עלייה של יותר מאלף שקל. מאז שנת 2005 ניתנת לסטודנטים הנחה בשכר הלימוד בגובה של 6%, בכל שנה מחדש. זאת בעקבות מהלך שהובילה בעבר סיעת שינוי, בנוסף להמלצת ועדת וינוגרד בדבר הפחתה הדרגתית של שכר הלימוד.

לפני מספר שבועות הודיע משרד האוצר באחת מישיבות ועדת החינוך, כי השנה הוא אינו מתכוון לאשר את ההנחה בגובה 6%, ובאין החלטה אחרת של ממשלת ישראל שכר הלימוד יעלה אוטומטית וההנחה תבוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully