וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים: "לא להעלות את שכר הלימוד"

פנחס וולף ונעמה טלמור

8.9.2008 / 13:00

יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן יצא בקריאה לממשלה להעביר תוספת תקציבית להשכלה הגבוהה. הסטודנטים: "מכריחים אותנו לצאת למאבק"

ועדת הכספים יצאה בקריאה שלא להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות בדיון שערכה היום (שני). לדברי יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן (עבודה), "הממשלה עושה טעות חמורה כאשר היא לא מעבירה תוספת תקציבית להשכלה הגבוהה. מי שייבחר לראשות קדימה ביום רביעי הבא, לא יוכל להקים ממשלה בלי שיפתור את בעיות ההשכלה הגבוהה", אמר. גם חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) הביע התנגדות להעלאת שכר הלימוד, והודיע כי יתמוך בכל הצעה שתשמר את גובה שכר הלימוד כפי שהוא.

לטענת הממונה על התקציבים באוצר, רם בלניקוב, "השכבות שלומדות באוניברסיטה נמנות על בעלי ההכנסה הגבוהה יותר. אי העלאת שכר הלימוד משמעותה מתן הטבות לשכבות הגבוהות", אמר. "נדמה לוועדה לתכנון תקציבי של ההשכלה הגבוהה שאם יבאו לכאן לוועדה פעם בשבוע אכתוב להם צ'קים".

הסטודנטים מוחים על הכוונה להעלות את שכר הלימוד ב-735 שקלים בשנה. לטענת נציגי הסטודנטים שהשתתפו בדיון, נותרו עוד שישה ימים בלבד לביצוע התשלום הראשון עבור הלימודים. לדברי יו"ר התאחדות הסטודנטים בועז טופורובסקי, "אם לא תתקבל החלטה שתביא להקפאת שכר הלימוד, יש להבין שמכריחים אותנו לצאת שוב למאבק. זה אבסורד: אנחנו בסך הכל מבקשים שיעמדו בהסכם שחתמו איתנו".

ח"כ אלכס מילר, יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת. אמר שלאור השיבושים והשביתות בשנים האחרונות "אסור בתכלית האיסור להכביד עוד יותר על ציבור הסטודנטים. יש להפחית או להקפיא את שכר הלימוד השנה כדי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולא על חשבון תקציבי המוסדות האקדמיים, שגם כך נמצאים בקשיים כלכליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully