וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לשלוף את הטנק מהבוידעם

יהושע בריינר

2.9.2008 / 16:08

בצה"ל לא מאמינים: מאז נפתח המבצע להחזרת ציוד צבאי לפני שבוע התווספו למחסנים עשרות רובים, רימונים, ואפילו פצצות מרגמה

שבוע לאחר פתיחת המבצע של צה"ל להחזרת ציוד צבאי, ובאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) יכולים להיות מרוצים ומופתעים כאחד, לאור כמות ציוד הלחימה וכלי הנשק שהוחזרו. עד כה הגיעו לידי צה"ל: שבעה רובי קלאצ'ניקוב, שני רובי מא"ג, שני גלילונים, שבעה רובים מסוג M-16, מקלע כבד אחד ואפילו רובה עוזי, שכבר יצא משימוש בצה"ל. בנוסף הוחזרו גם כ-25 רימוני עשן יד ורסס ואפילו עשר פצצות מרגמה. כמו כן הוחזרו מאות זוג מאות זוגות מדים ומעילים צבאיים

כזכור, בשבוע שעבר יצא צה"ל במבצע ענק הקורא לאזרחים להחזיר לידי צה"ל ציוד צבאי, וזאת מבלי להזדהות כלל ובכך למנוע את העמדתם לדין. לצורך המבצע פתחו בצה"ל 97 נקודות החזרה, בהם בסיסי צה"ל, משרדי קציני הערים ותחנות משטרה. המבצע עצמו יימשך עד סוף החודש, עד אז מאמינים בצה"ל, יוחזרו מרבית הפריטים ש"נעלמו" באופן מיסתורי.

"לא מאמינים שהציוד נגנב"

"סביר להניח שרובי הקלאצ'ניקוב נלקחו כשלל מפלסטינים או במלחמת לבנון ואנשים לא רוצים להחזיק אותם בבית מסיבות בטיחותיות", אמר לוואלה! חדשות מפקד מרכז ציוד באט"ל, אלוף-משנה יוסי כהן. "אנחנו לא מאמינים שהציוד נגנב. אנו מקווים שבעקבות היקפי האימונים בשנתיים האחרונות והשימוש הרב בתחמושת בתקופה הזו הביאה לכך שאנשים חזרו לביתם עם הציוד ולא היה להם אפשרות להחזירם לידי צה"ל".

"היכולת להחזיר כלי נשק וציוד צבאי מבלי להזדהות בכלל בוודאי נותנת רוח גבית לאזרח להשיב את הציוד לצבא", גורס אלוף משנה כהן. "אנשים מבינים שלהחזיק בבית אמצעי לחימה הוא דבר בעייתי ורוצים להיפטר ממנו. בסך הכל יש היענות יפה מאוד בציבור למבצע, ואנו מקווים שהדבר יימשך". לדבריו, החזרת הציוד לא תשפיע בפועל על מוכנות צה"ל למלחמה הבאה. "אנחנו לא בונים על הציוד שהוחזר, אבל יש פה עניין ערכי בקשר שלנו עם אנשי המילואים אך בעיקר היבטים בטיחותיים וביטחוניים. אנשים מעדיפים שהנשק שאצלם יהיה בידי הצבא ולא יגיע לילד או לגורמים פליליים בדרך זו או אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully