וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על החינוך: ציונות או ערכים עולמיים

פנחס וולף

26.8.2008 / 13:29

משרד החינוך מתכוון להחליף את "100 מושגי ציונות ויהדות" בתוכנית לימוד להוראת ערכים אוניברסליים. סער: "אג'נדה פוסט ציונית"

ועדת החינוך דרשה היום (שלישי) ממשרד החינוך להטמיע בצורה טובה יותר את מורשת הציונות והיהדות בכל מערכת החינוך, מכיתה א' ועד י"ב. הדברים גובשו לאחר דיון על הוצאת לימודי 100 מושגי הציונות, היהדות והדמוקרטיה מתוכנית הלימודים של 130 בתי ספר בשנת הלימודים תשס"ט, והחלפתה בתוכנית אחרת, אוניברסלית יותר.

בתוכנית החדשה יילמדו מושגים משישה מעגלים, ביניהם מעגל המשפחה, אלימות, שיוויון, צדק חברתי ואיכות סביבה. כך שהציונות והיהדות נדחקו לפינה.

"התוכנית שגובשה נקייה משיקולים פוליטיים, ושרת החינוך יולי תמיר סמכה עליה את ידיה", אמרה בדיון נציגת משרד החינוך, ציפי קוריצקי. היא הסבירה, כי מדובר בתוכנית שתיכנס כפיילוט ל- 130 בתי ספר. 40 בתי ספר נוספים ביקשו להצטרף לתוכנית, אולם משרד החינוך לא יכול היה להיענות לדרישה.

הדברים לא שכנעו את יוזם הדיון, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער. לדבריו, "יש כאן מימד של פגיעה בקוד המזוקק ביותר של הערכים. זה ההיפך הגמור מהכיוון שמערכת החינוך צריכה. שרת החינוך מובילה אג'נדה פוסט ציונית בלשון המעטה. ראינו זאת בנושא ה'נכבה' שהיא החליטה להכניס ללימודים, וראינו זאת בקיצוצים האכזריים במכינות הקדם צבאיות וביחס לשירות הלאומי ולאולפנים. כל מה שמריח מציונות, מונף עליו הגרזן".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור, ציין כי התוכנית החדשה טובה יותר, אך מחה על מחיקת 100 מושגי הציונות. "המצב כל כך קשה והניכור מוחלט. איפה ילמדו את הדברים הבסיסיים של הציונות אם לא במערכת החינוך? לא יכול להיות שיוצא ילד ממערכת החינוך ולא מכיר את 100 מושגי הציונות הבסיסיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully