וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הגימלים של צה"ל תעבור הפרטה

נעמה טלמור

6.8.2008 / 15:27

חיל הרפואה החל בתהליך הפרטת השירותים הרפואיים לחיילים. בתוך כשנה יבחר כל חייל באיזה קופת חולים הוא מעוניין להיות מבוטח

בימים הקרובים ייצא חיל הרפואה למכרז בו תבחר קופת החולים הראשונה שתספק באופן בלעדי שירותי רפואה לעשרים וחמישה אלף חיילים מהקרייה ומתל השומר. זהו הצעד הראשון לקראת הפרטת השירותים הרפואיים בצה"ל. מרפאות קצין העיר בקרייה ובתל השומר צפויות להיסגר מאחר ששטחו של חיל הרפואה בקרייה צפוי לעבור לידי עיריית תל אביב.

חיל הרפואה החל בתהליך של הפרטת השירותים הרפואיים, מרפאות קצין העיר הפסיקו לשמש את החיילים שעברו למרפאות ביקור רופא, החיל צפוי להתחיל בתהליך של מיקור חוץ (outsourcing) של הקריה ותל השומר לקופות החולים.

כמו כן מתכוונים בחיל להגדיל את נתח רפואת המומחים מחוץ לצה"ל. בשלב הראשון של המכרז שיחל בימים הקרובים תיבחר קופת חולים אחת שתספק את השירותים הרפואים לחיילים בקרייה ובתל השומר, בשלב השני (בתוך כשנה) מעריכים בצה"ל כי ישלבו את כל ארבע קופות החולים בארץ במתן שירותים רפואיים לכל חיילי צה"ל.

המטרה היא שכל חייל יוכל לבחור את קופת החולים שבה הוא מעונין להיות. בצה"ל מדגישים כי האחריות לבריאותם של החיילים ואיכות הטיפול תישאר בידי חיל הרפואה והצבא, ובהסכם מול הקופות יוגדרו תנאי איכות ותנאי בקרה וסל שירותים שיהיה זהה לסל השירותים הרחב יחסית שמקבלים חיילי צה"ל כיום.

פן נוסף שאליו נערכים צה"ל הינו הקמת גוף שיהיה אחראי על הקשר בין ענף הבריאות בצה"ל לבין שירותי הבריאות החיצוניים. בין הסיבות שהביאו להפרטה היתה ההנחה כי ניתן לתת שירותי בריאות טובים יותר מחוץ לצה"ל, סיבה נוספת היא הצורך של חיל הרפואה לפנות את שטחו בקרייה בתל אביב, כמו כן קיים מחסור ברופאים צבאיים והפרטה שכזו צפוייה לתת מענה לצרכים בצה"ל.

מה יהיה עם הגימלים וחופשות המחלה, הן ינתנו ככל הנראה על ידי הרופאים בקהילה ואילו פטורים וחופשות מחלה ארוכות ינתנו ככל הנראה על ידי רופאים תעסוקתיים מטעם הצבא. סוגייה זו מטרידה את מפקדים בצה"ל ובימים אלו הם נערכים כדי לפתור גם אותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully