וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון מופז יהיה אסון לתהליך השלום"

פנחס וולף

6.8.2008 / 7:54

בכירים ברשות הפלסטינית הזהירו כי עתיד השיחות על הסדר הקבע מבוסס על ניצחונה של לבני בפריימריז בקדימה. "צפוי קיפאון מוחלט - אללה ירחמו"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר התחבורה שאול מופז הכריז אמש (שלישי) באופן רשמי על מועמדותו לראשות מפלגת קדימה. בנאום שנשא בפני עשרות מתומכיו במלון הר ציון בירושלים, אמר מופז, כי "הביטחון חייב לעמוד בראש מעיננו ועל כן הבנה, ניסיון ומומחיות בתחומי הביטחון הלאומי הם לא רק יתרון חיוני, הם הכרח שאין חשוב ממנו לכל ראש ממשלה בישראל". מופז כיוון בדבריו לשרת החוץ לבני, המתמודדת גם היא על ראשות קדימה. לדבריו, "נוח לפעמים לשגות באשליה זמנית, במיוחד בתקופות של רגיעה יחסית. זו אשליה מסוכנת".

כשהתייחס לתהליך המדיני אמר כי "הסכמי השלום עם מצרים וירדן הם נכסים אסטרטגים, אותם ציוו לנו ראשי הממשלה מנחם בגין ויצחק רבין ואני אחתור להשגת שלום דומה עם שכנינו, כדי שישראל תדע שלווה בכל גבולותיה. במקום הזה, מול חומותיה העתיקות של ירושלים שאת חורבנה אנו מבכים בימים אלו, אני מתחייב לשמור על ירושלים מאוחדת וכבירת ישראל הנצחית".

קודם לכן אמרה שרת החוץ ציפי לבני, בכנס תומכים בצפון, כי "הבחירות לקדימה הן לא רק תהליך שייקבע מי יהיה ראש התנועה, הן תקבענה גם מי יהיה ראש הממשלה". לדברי לבני, "זה מה שעומד על הפרק ולא שום דבר אחר. זו אחריות שלנו כחברים בקדימה ועלינו להיזכר עם מה שבאנו לציבור בבחירות, עם מה שהבטחנו להיות ומה שאנו יכולים להיות".

כתבי "הארץ" אבי יששכרוף, מזל מועלם וברק רביד מוסיפים:

בכירים ברשות הפלסטינית הזהירו אתמול כי ניצחון של מופז בבחירות המוקדמות בקדימה יהיה "אסון לתהליך השלום". לדברי הבכירים, התוכנית האמריקאית-פלסטינית להתקדמות בשיחות על הסדר הקבע בין ישראל והרשות הפלסטינית מבוססת על ניצחון של יריבתו של מופז במירוץ לראשות קדימה, שרת החוץ ציפי לבני.

"לנוכח עמדותיו הנציות של מופז", הוסיפו הבכירים, "ניצחון וכהונה אפשרית כראש הממשלה הבא צפויים לגרור קיפאון מוחלט במגעים. אללה ירחמו (ביטוי הנאמר על המתים, א"י)", אמר בכיר פלסטיני בהתייחסו למצב תהליך השלום אם מופז יעמוד בראשות הממשלה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully