וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ של 30% בחינוך המקצועי ב-2007

נעמה טלמור

15.7.2008 / 9:25

כך עולה מדו"ח של הכנסת. יו"ר ועדת החינוך מיכאל מלכיאור: "ייבוש החינוך המקצועי עלול להביא לתוצאות הרסניות"

תקציב החינוך המקצועי בשנת 2007 קוצץ בכ-30%, כך קובע דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. היום (שלישי) ייערך יום עיון בנושא החינוך ה"מקצועי" – "טכנולוגי" במסגרת ועדת החינוך של הכנסת. התאחדות התעשיינים מדווחת על מחסור של כ-5,000 אנשי מקצוע בכל הענפים, ואילו על פי נתוני צה"ל הצבא נדרש כיום להכשיר בין 35%-50% מבוגרי המסלול העיוני לתפקידים מקצועיים.

"אסור שטראומת מדיניות ההכוונה לבתי ספר מקצועיים שהייתה נהוגה בעבר תכתיב את מדיניות החינוך. ייבוש החינוך המקצועי ללא תוכנית אמיתית, שתפתח את השכלת התלמידים לצד כישורים מקצועיים, עלול להביא לתוצאות הרסניות אשר יותירו את ישראל מאחור בכל הקשור להתפתחותה הטכנולוגית והתעשייתית, אמר ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת. "לצד פערים הולכים ומתרחבים בחברה. יש ללמוד מטעויות העבר וליצור אפיק של חינוך טכנולוגי יוקרתי, אשר יפתח את התעשיה והמדע ויאפשר לצמצם את הפערים ההולכים וגדלים בחברה הישראלית".

הדו"ח סוקר גם את מצב החינוך "המקצועי" בישראל לעומת מדינות העולם. 46% מבוגרי התיכון במדינות ה-OECD למדו במסגרת החינוך המקצועי. באיחוד האירופי היה שיעור תלמידי החינוך המקצועי כ-65%, במדינת ישראל היה שיעורם כ-37%. כמו כן, כ-72% מהתלמידים בתיכונים בבריטניה לומדים כיום במסגרות של חינוך מקצועי.

בעבר הוכנה תכנית חלופית, לאחר שבוטלה מדיניות "ההסללה", (מדיניות שהפנתה נערים לבתי ספר מקצועיים), שתיצור אפשרויות למי שאינו ניגש לבחינות הבגרות. כיום עולה מהדו"ח כי לאחראים על כך בחינוך המקצועי - טכנולוגי אין תקציב לשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully